טלטלה במניית HP: חזרה בה מהכחשתה בדבר עסקת ענק

(עדכון) - טלטלה במניית HP: החברה אישרה המגעים לרכישת Autonomy Corp תמורת 10 מיליארד ד' ■ שתי החברות אישרו המגעים ■ HP גם חתכה תחזיותיה ל-2011

דרמה במסחר סביב חברת HP : לאחר שהכחישה מוקדם יותר הערב כי היא מתכננת לרכוש את חברת Autonomy Corp הבריטית, חזרה בה ענקית המחשבים ואישרה את הדיווח, שפורסם לראשונה בסוכנות "בלומברג".

על פי הדיווח, HP תכננה להרחיב את חטיבת המחשבים שלה ולרכוש את Autonomy הבריטית, בעסקת ענק בהיקף של 10 מיליארד דולר, כך על פי מידע שמסר ל"בלומברג" מקור המקורב לנושא.

בעקבות הדיווח, עברה המנייה להיסחר בעליות של עד 5%, אולם לאחר שדובר HP מהיר להכחיש הדיווח - חזרה להיסחר בירידות. אולם, לאחר שגורמים ב-Autonomy אישרו כי התקיימו מגעים עם HP לטובת עסקה, אישרו גם ב-HP את המגעים - כאשר שני הצדדים מסרבים להתייחס לסכום שיוחס לעסקה.

על פי דיווח המקור ל"בלומברג", HP עשוייה הייתה להכריז על תוכניותיה ככל המוקדם היום, כך מסר המקור, אשר ביקש שלא להזדהות כיוון שהתוכניות עדיין לא ידועות לציבור. דובר החברה, כאמור, הכחיש את המידע.

HP תבצע שינויים בעסקי המחשבים האישיים שלה

בנוסף, אישר דריקטוריון HP את הידיעה כי החברה בוחנת אפשרות למכירה או ארגון מחדש של חטיבת המחשבים האישיים שלה. בתוך כך, מניית החברה בעיקר צונחת במהלך המסחר ביותר מ-2.5%.

עוד עדכנה HP את תחזיות הרווח וההכנסות שלה לשנת 2011. החברה עדכנה כי היא צופה הכנסות של 32.1 מיליארד דולר ברבעון הרביעי השנה, ורווח של 44 סנט למניה ברבעון. לשנת 2011 כולה, צופה החברה רווח של 3.59 דולר למניה, לעומת תחזית קודמת של 3.7 דולר למניה.

עוד ברקע, נזכיר כי המשקיעים והאנליסטים מודאגים לקראת פרסום תוצאותיה הכספיות של HP, שצפוייה להציג רווח של 1.09 דולר למניה והכנסות של 31.2 מיליארד דולר, זאת בהשוואה לרווח של 1.08 דולר למניה והכנסות בהיקף 30.7 מיליארד דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה.

נזכיר כי במהלך השבוע ספגה החברה הורדת המלצה למנייתה על ידי בית ההשקעות BMO Capital Markets. האנליסט קיט בקמן מבהיר כי היא מודאג מהמשך החולשה בתוצאות החברה, "אשר צפויות להיות דומות לאלה שהציגה ברבעון השני, עד שנת 2012".