Autonomy טסה 75% ומקפיצה אטרקטיביות חב' התוכנה

חברת HP הודיעה כי היא רוכשת את חברת התוכנה הבריטית בתמורה ל-10.3 מיליארד דולר ■ האם מניית SAP היא הבאה בתור? ■ "תוכנה זו האסטרטגיה הטובה ביותר בשוק ה-IT"

הודעתה של חברת HP כי היא רוכשת את חברת התוכנה הבריטית אוטונומי קורפ בתמורה ל-10.3 מיליארד דולר מקפיצה את המניה הבריטית (סימול: AU) בכ-75% בבורסה בלונדון ומקפיצה גם את ההערכות לגבי שווין של חברות תוכנה אירופיות אחרות תוך הדגשת האטרקטיביות שלהן ביחס לספקיות החומרה.

נציין כי ההודעה על רכישת הענק וכן ההודעה על כך שהחברה מתכוונת לצאת מתחום המחשבים האישיים, תחום אותו היא מובילה, על רקע הירידה בביקושים העולמיים למחשבי PC בשל החדירה המאסיבית של מחשבי הטאבלט והטלפונים החכמים, מפילה את מניית HP לפני פתיחת המסחר בוול סטריט בכ-15%. נציין כי אנליסטים רבים חתכו היום את המלצותיהם למניית החברה ובהם דויטשה בנק שהמליץ למכור אותה.

נציין עוד מהלך זה בעצם צפוי להחזיר את HP למקורות בהם החלה שהיו בתחומי התוכנה, וזאת לאחר שחטיבת ה-PC שהיתה אחראית לכ-30% ממכירות החברה ברבעון האחרון יצרה רק 5.9% משולי הרווח התפעולי של החברה - פחות מכל אחת מהחטיבות האחרות של החברה.

HP רוכשת את אוטונומי לפי מכפיל רווח ebitda של 24, מכפיל גבוה שכזה נרשם בפעם האחרונה כאשר אורקל רכשה את חברת פיפלסופט בשנת 2003, כך על פי נתונים שנאספו ב"בלומברג".

בעקבות זאת נראה כי ענקית התוכנה האירופית SAP הינה מועמדת אפשרית לרכישה על ידי מיקרוסופט או IBM, או מנגד היא עשויה להיות הרוכשת של חברות כגון Software AG ו-Temenos Group (סימול: TEMN), כך מעריכים האנליסטים.

נזכיר כי HP היא לא החברה הראשונה שנפטרת מפעילות ה-PC שלה, כבר ב-2005 מכרה IBM את פעילותה בתחום המחשבים האישיים ללנובו הסינית. גם חברת דל אשר נחשבת ליצרנית ה-C השניה בגודלה בעולם מתמקדת כיום יותר בתחומי השירותים, על אף שמכירות ה-PC עדיין מהוות כמחצית ממכירותיה.

"בפשטות, חומרה זה עסק מסריח ובתוכנה נמצאת הנירוואנה" אמר היום אנליסט ב-Oddo סקיוריטיס והוסיף, "העסקה היא תזכורת מצויינת לכל שתחום התוכנה הוא האסטרטגיה הטובה ביותר בשוק ה-IT". לדבריו האנליסט Theovoux-Chabuel על פי הערכת שווי זהה לזו לפיה רוכשת HP את Autonomy, החברה הבריטית מקיימבידג' - הרי ששוויה של SAP צריך יהיה לעמוד על כ-100 אירו למניה לעומת מחיר של כ-34 אירו לפיו היא נסחרת כיום. שוואבל ממליץ לרכוש את מניית סאפ ונותן לה מחיר יעד של 48 אירו.