מתקשה להיפרד מהתחום: HP הכריזה על מחשב אישי חדש

הודיעה על השקה של מחשב שולחני-עסקי חדש תחת המותג קומפאק שבבעלותה ■ הורידה את מחירי הטאבלט טאץ' פד ל-100 דולר מ-500 דולר לגרסת ה-16 ג'יגה

האם HP סובלת מקושי רגשי לעזוב את תחום המחשבים האישיים? החברה הודיעה אתמול (ב') על השקה של מחשב שולחני-עסקי חדש תחת המותג קומפאק שבבעלותה.

הדגם - 8200 Elite All-in-One, שפונה ללקוחות המחפשים מחשב חדש למשרד - לא כולל הפתעות מיוחדות, ומגיע עם מסך בגודל 23 אינץ', קונפיגורציות שונות של מעבדי אינטל וצורב בלו-ריי פנימי.

רק בסוף השבוע הודיעה החברה על התוכניות שלה לפרוש משוק המחשבים האישיים, והיא אף שמה קץ לסדרת הטאבלטים והסמארטפונים שלה, המגיעים עם מערכת ההפעלה WebOS.

בסוף השבוע גם נודע כי HP הורידה את מחירי הטאבלט שלה: מחיר הטאץ' פד ירד מהותית מ-500 דולר לגרסת ה-16 ג'יגה ל-100 דולר במחיר החדש; גרסת ה-32 ג'יגה שמחירה המקורי היה 600 דולר נמכרה במכירות סוף המלאי ב-150 דולר.

ההוזלות הניכרות גרמו להמונים להסתער על המוצר, שבקרוב יהיה פריט היסטורי. באתר הרשמי של HP נכתב בראשית השבוע שהמוצר אזל מהמלאי.

ייתכן כי דגם ה-8200 אינו המחשב האחרון של HP שייצא לשוק בעת הקרובה, ולחברה יש דגמים נוספים בקנה, שלא הספיקה להודיע עליהם. השאלה היא אם הלקוחות שרצו לקנו את הטאץ' פד, יסתערו גם על שאר המוצרים של החברה. נראה, כי התשובה טמונה במידת האטרקטיביות של מחיריהם.