פאבר: "נחווה 10 שנים של צמיחה איטית במיוחד"

הפרופ' לכלכלה, בריאיון ל-CNBC: "המשקיעים לצריכים להגן על עצמם ולרכוש זהב" ■ מזהיר כי "נתוני המאקרו מעידים כיום על מצב רע מאשר לפני עשור; רמת החיים של משקי הבית תוסיף להידרדר"

"גם בארה"ב וגם באירופה אנו עומדים לחוות עשור של צמיחה איטית במיוחד", אמר היום (ג') מארק פאבר, בריאיון ל-CNBC. "המשקיעים צריכים להגן על עצמם - לרכוש זהב, ולשים אותו במקום בטוח. עדיף מחוץ לארה"ב".

"אם אני מסתכל על הפוליטיקאים בארה"ב ובאירופה, אני לא חושב שזה סימן טוב להמשך הצמיחה", אמר פאבר, פרופ' לכלכלה שעורך ומוציא לאור את הדוח "Gloom Boom & Doom".

"אם בוחנים את המערכת הפיננסית, את ההוצאות הממשלתיות ואת הגירעונות התקציביים והחובות - אני חושב שאנו עומדים בפני צמיחה איטית במיוחד ב-10 השנים הקרובות בעולם המערבי", דברי פאבר. "רמת החיים של משק הבית הממוצע תוסיף להידרדר".

"אני לא חושב שהגענו באמת לרמה של מיתון בלא מעט סקטורים בכלכלה", מסביר פאבר. "אם מסתכלים אחורה, למשל מ-1999 ועד היום, נתוני המאקרו בארה"ב מראים שאנחנו במצב רע יחסית ללפני עשור - בעיקר בגלל הפדרל ריזרב".

בסביבה כזו של צמיחה איטית, ממליץ פאבר לחלק את תיק המניות באופן הבא: 25%-30% במניות, 20%-30% בזהב, קצת מזומן, ויותר מ-30% בנכסים, בעיקר באסיה. "אני חושב שבמצב כיום, של חוסר וודאות מתגבר, חובה לחלק את ההחזקות באופן חכם", מסביר פאבר.