מנתח טכני ל-CNBC: הנאסד"ק יפול 30% אחרי נאום ברננקי

דאריל גופי, מנתח טכני של CNBC: "האם נאומו של ברננקי ידרדר את הכלכלה לתחתית עמוקה יותר? יש סיבה לצפות לירידות נוספות" ■ "כשמסתכלים על הנתונים - הטרנד הדובי ברור"

"האם נאומו של יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, ביום ו' הקרוב בג'קסון הול, ידרדר את הכלכלה הגלובלית לעבר תחתית עמוקה יותר? בהתחשב בעובדה שהכלכלה כבר שוקעת, יש סיבה לצפות לירידות נוספות", כתב היום (ד') הכלכלן דאריל גופי (Daryl Guppy), ל-CNBC. "האינדיקטור המוביל להתאוששות השווקים יהיה מדד הנאסד"ק - שעשוי לרדת עד 1,690 נקודות".

גופי, מנכ"ל האתר הפיננסי Guppytraders.com ומנתח טכני עבור CNBC, לא תולה תקוות בנאום ברננקי ומציע ניתוח טכני, לפיו הנאסד"ק עשוי להמשיך וליפול: "בשוק המניות מתרחשים גם דברים קסומים, אבל באופן ריאלי לא סביר שנראה את השווקים חוזרים לזנק. יש לנאסד"ק התנגדות חזקה ב-2,690 נקודות (הנאסד"ק ננעל אמש ברמה של 2,446 נקודות בוול סטריט). כאשר מתייחסים לאינדיקטורים נוספים ולבהלת המכירות בשוק, הטרנד הדובי ברור".

גופי מסביר כי לנאסד"ק רמת תמיכה ב-2,300 נקודות, אשר נפילה מתחתיה עשויה להוביל להמשך צניחה לרמה של 2,100 נקודות. "ב-2008, רמות המטרה הללו הושגו ואף נחצו. לאחר מכן, רמת השפל היא 2,000 נקודות, אולם אין לה שום תמיכה היסטורית".

לדבריו, "צניחה לרמה של 2,000 נקודות תוביל לריבאונד חזרה ל-2,100 נקודות. אולם, נפילה חופשית מתחת לרמה של 2,000 נקודות, עשוייה להוביל לצניחה עד 1,690 נקודות. צריך לבחון את אופי הנפילה הזו, כדי לקבוע את רמות המטרה שלה".