יולי עופר מראה שאפשר אחרת: יזרים עשרות מ' ש' ל-CEE

מנהל מו"מ להזרמת 32 מ' ש' תמורת מניות השליטה בחברה הבת אינוונטק מלונות, לטובת ■ תשלום אג"ח החודש

יולי עופר מוכיח ליצחק תשובה ואילן בן דב כי טייקונים יכולים לנהוג אחרת, ונחלץ לסייע לחברה בשליטתו לשלם את התחייבויות האג"ח שלה. עופר, מבעלי השליטה בבנק מזרחי טפחות ובענקית הנדל"ן המניב מליסרון, צפוי להזרים עשרות מיליוני שקלים לחברת ההשקעות הממונפת שבשליטתו, סנטראל יורופיאן (CEE), שלה גירעון של 74 מיליון שקל בהון העצמי. זאת, דווקא בשבוע לא פשוט מבחינתו, בו נחשף הסכסוך בינו לבין בנו, דורון.

CEE הודיעה הבוקר כי היא מנהלת מו"מ עם עופר השקעות (החברה הפרטית שבאמצעותה שולטים יולי עופר וילדיו במזרחי טפחות ובמליסרון) למכירת 51% ממניות החברה הבת, אינוונטק מלונות, תמורת 32 מיליון שקל. המחיר משקף לאינוונטק מלונות שווי של 63 מיליון שקל - פרמיה של 85% על מחיר השוק. התמורה תשתמש לפירעון אג"ח א' של CEE, בסך כ-44 מיליון שקל, אותם אמורים המשקיעים לקבל בסוף החודש.

אינוונטק מלונות היא חברה בת (68.2%) של CEE, והאחרונה היא חברה בת של פרימיום PIH אחזקות, שבשליטת יולי עופר ונמרוד רינות. האג"ח של CEE נסחרת בתשואת זבל של 62%, למרות שעופר הראה מחויבות לחברה גם בעבר באמצעות הזרמות הון שונות.

מהחברה נמסר כי כתוצאה מהמכירה לעופר השקעות חובותיה של CEE לבנקים יקטנו בכ-261 מיליון שקל וסך ההתחייבויות הכוללות יפחתו ביותר מחצי לכ-425 מיליון שקל.

התחייבויות ענק של 795 מיליון שקל

CEE פעילה בתחום הנדל"ן למסחר ומגורים במרכז ומזרח אירופה, ובאמצעות אינוונטק מלונות גם בתחום המלונות שם. החברה נפגעה קשה מאוד מהמשבר האחרון והיא נושאת על גבה התחייבויות ענק של 795 מיליון שקל, מתוכן 193 מיליון שקל למחזיקי אג"ח בישראל. עם הכנסות זעומות יחסית והפסדי ענק שהגיעו אשתקד ל-92 מיליון שקל, מדובר למעשה במשימה בלתי אפשרית.

קרן האג"ח של CEE נפרעת ב-4 תשלומים שווים החל מהחודש הבא עד ספטמבר 2014. הריבית היא בגובה של 7.8% בשנה, ומשולמת בחודשים פברואר ואוגוסט בין השנים 2008 ל-2014. האג"ח מדורגות Ba2 עם אופק שלילי - רמת דירוג של השקעה ספקולטיבית. החברה האם, פרימיום, נסחרת בשווי של 37 מיליון שקל בלבד - ירידה של 55% מאז תחילת השנה.