סגן שר האוצר הגרמני: "אין צורך להגדיל היקף קרן הסיוע"

בראיון לערוץ CNBC, אמר יורג אסמוסן: "אני לא רואה צורך בהזרמת כספים מהממשלות לבנקים" ■ אסמוסן חזר והדגיש את התנגדותה של גרמניה לאג"ח כלל אירופי

סגן שר האוצר הגרמני יורג אסמוסן אמר בראיון לערוץ הטלוויזיה CNBC, שלפי דעתו, היקף הקרן האירופית לסיוע - שעומדת על כ-440 מיליארד אירו שנועדו לסיוע למדינות וארגונים שנקלעו למצב כלכלי קשה בעקבות המשבר באירופה - הינו מספיק, ואין צורך להגדיל אותה.

במהלך הראיון אמר אסמוסן: "אני לא רואה צורך בהזרמת כספים מהממשלות לבנקים, למרות הדאגה ממצבם הכלכלי של הבנקים באירופה שמושקעים במדינות שעוברות קריסה כלכלית כמו יוון ופורטוגל". למרות דברי אסמוסן, רשות הבנקים באירופה, הגוף הרגלטורי של הבנקים ביבשת, בודקת דרכים לסייע לבנקים באירופה שמתקשים להיכנס לשוק האשראי, על ידי להוואות לטווח בינוני וארוך.

"אג"ח כלל-אירופית זה לא הפתרון"

יו"ר הנציבות האירופית חוזה מנואל ברוסו, הודיע כבר לפני חודש שהוא חושב שהיקף הקרן מספיק, אולם הוא סייג את דבריו ואמר כי "אנו שומרים לעצמנו את הזכות להעריך מחדש את היקף הקרן במידת הצורך".

נציין כי הבנקים הגדולים באירופה, דוגמת סוסייטה ז'נרל הצרפתי, חוו ירידת מניות חדה באוגוסט בעקבות ספיקולציות על חשיפה שלהם לנכסים במדינות באירופה שקורסות. גם הבנק הדני דנסק בנק, נאלץ להזים שמועות שעלו בטוויטר, על כך שהבנק עומד להציג הפסדים ברבעון השלישי השנה, בעקבות החשיפה של הבנק לשווקים אלה.

אסמוסן גם חזר והדגיש את התנגדותה של גרמניה להנהגת אג"ח כלל-אירופית, "הבהרנו את זה היטב, לפי דעתנו, אג"ח כלל-אירופאית זה לא הפתרון למשבר בגוש האירו". בתוך כך, עלו דיווחים בימים האחרונים על משבר קואליציוני בגרמניה, בעקבות ביקורת שהוטחה בממשל שמנסה לקחת על עצמו את האחריות להצלת הכלכלה האירופאית.