מנכ"לית יאהו שפוטרה בטלפון: "דירקטוריון יאהו דפק אותי"

שמועה חדשה מדברת על מיזוג עם AOL פחות משבוע אחרי פיטורי קרול בארטס, בעלי מניות בחברה דורשים להדיח גם את היו"ר רוי בוסטוק ■ המנכ"לית המודחת: "אמרתי לרוי: 'למה אין לך את הביצים להגיד לי את הדברים האלו בעצמך'?"

ביום שישי מסרה סוכנות הידיעות בלומברג כי טים ארמסטרונג, מנכ"ל AOL, פנה למספר חברות פרייבט אקוויטי והציע להן להשתתף בעסקה שבמסגרתה תמוזג יאהו אל תוך AOL. מקורב ליאהו מיהר להדליף הכחשה בנוגע למיזוג האפשרי לערוץ הטלוויזיה CNBC.

אשתקד פנתה AOL לבנק אוף אמריקה, על מנת שיציע לה אסטרטגיות צמיחה אפשריות ואחת האופציות שהועלו הייתה מיזוג עם יאהו.

גם בתוך יאהו עצמו המצב אינו שקט. בסוף השבוע נודע כי יו"ר הדירקטוריון, רוי בוסטוק, שפיטר את בארטס בשבוע שעבר, עלול לאבד את כיסאו.

חברת ההשקעות הניו יורקית Third Point, שמחזיקה ב-5.2% ממניות יאהו, קראה לבוסטוק ולעמיתיו בדירקטוריון להתפטר לאלתר והאשימה אותם בביצועיה הכושלים של החברה.

"דירקטוריון יאהו הנוכחי ביצע מספר החלטות שהסבו נזק ישיר לחברה", נכתב בתצהיר שהגישה חברת ההשקעות לרשות ניירות הערך האמריקנית (SEC).

בוסטוק מכהן כיו"ר דירקטוריון יאהו מאז תחילת 2008. במסגרת תפקידו הוא היה מעורב במספר החלטות משמעותיות, בהן דחיית ההצעה של מיקרוסופט לרכוש את יאהו תמורת 47.5 מיליארד דולר ב-2008.

"לא נטשתי"

בארטס עצמה לא חיכתה לשוך הסערה ובראיון שנתנה לרשת CNN תקפה את האנשים שהביאו לסוף דרכה ביאהו. "הדירקטוריון דפק אותי", אמרה בארטס, שתיארה את שיחת הטלפון שבמהלכה פוטרה על-ידי היו"ר בוסטוק.

"התקשרתי אליו ב-06:06 וכשהוא עלה על הקו הוא התחיל להקריא לי הצהרה שהוכנה מראש על ידי עורך דין", סיפרה בארטס, "אז אמרתי לו, רוי, אתה קורא לי כאן תסריט. למה אין לך את הביצים להגיד לי את הדברים האלו בעצמך?".

חרף הזעם הרב שלה כלפי דירקטוריון יאהו, בארטס אמרה כי היא אינה מתכוונת להתפטר מחברותה בדירקטוריון. בארטס ציינה כי היא "רוצה לוודא שהעובדים ביאהו לא חושבים שנטשתי אותם".

התבטאות נוספת של בארטס בראיון עלולה לעלות לה בהפחתה של 10 מיליון דולר מפיצויי הפיטורין שלה.

"הדירקטוריון פחד להיחשב גרוע ועכשיו הם מנסים להוכיח שהם לא המטומטמים שהם באמת", אמרה בארטס, שבחוזה שלה, המסדיר גם את עניין פיצויי הפיטורים, ישנו גם סעיף הנוגע להעלבה של חברי הדירקטוריון לאחר פיטורים. אפשר להניח שבארטס תשלם על חוסר השליטה שלה בלשונה באובדן כשליש מפיצויי הפיטורים שהייתה אמורה לקבל מיאהו.

פרט מעניין נוסף שנתגלה לאחר לכתה של בארטס הוא הציון שנתנה לעצמה בתור מנהלת. בשאלון הערכה עצמית שמילאה בארטס בתום שנה לכהונתה כמנכ"לית יאהו, היא העניקה לעצמה את הציון B מינוס, ששקול ל'כמעט טוב'.

התכונות הטובות שלה, לדעת, הן "גישה דוגרית לניהול וכישורי תפעול מצוינים".

ג'ק מא מכחיש

תגובה נוספת על פיטוריה של בארטס השמיע בשבת ג'ק מא, מייסד ומנכ"ל חברת עליבאבא הסינית, שיאהו היא בעלת השליטה בה.

מא, חבר דירקטוריון יאהו, דחה את השמועות שלפיהן הוא זה שהוביל את מהלך הפיטורים של בארטס. "אין לי שום קשר לכך", אמר מא בכנס יזמים צעירים בו נשא דברים.