קסטרו תשקיע כ-60 מיליון שקל בהרחבת חנויות

‎רשת האופנה קסטרו נערכת לכניסת הרשתות הבינלאומיות ‏Forever21‎‏ ואמריקן איגל - ומבקשת ליצור עוגן של לפחות 20 חנויות ענק בפריסה ארצית רחבה שגודלן מעל 500 מ"ר

רשת קסטרו נערכת לכניסת השחקנים הבינלאומיים Forever 21 ואמריקן איגל. בתקופה האחרונה החלה קסטרו במהלך רחב של הרחבת חנויות קיימות לצד פתיחת חנויות ענק חדשות.

ההערכה היא כי קסטרו מבקשת ליצור עוגן של לפחות 20 חנויות ענק בפריסה ארצית שגודלן מעל 500 מ"ר. לפי הערכות, היקף ההשקעה במהלך עומד על לא פחות מ-60 מיליון שקל.

מתחילת 2011 פתחה קסטרו 5 חנויות ענק ושיפצה במקביל 5 חנויות קיימות, בהשקעה שלפי הערכות עומדת על 30 מיליון שקל.

"ההשקעה בחנויות אופנה נעה ממינימום של 1,000 דולר למ"ר ומקסימום של 3,000 דולר למ"ר. קסטרו נמצאת ברף העליון, הם משקיעים הרבה ויוצרים חנויות מאוד יפות", אומר ל"גלובס" בכיר בענף הקניונים.

קסטרו הוא היום מותג האופנה המוביל בישראל, אבל הוא עשוי להיפגע כתוצאה מהתגברות התחרות וכניסת המותגים הבינלאומיים. האסטרטגיה של קסטרו גורסת כי המותג צריך לפעול לשימור וחיזוק קהל הלקוחות הנאמן שלו בכל רחבי הארץ, כדי למנוע בריחה למותגים הבינלאומיים.

ההערכה היא כי קסטרו מבקשת ליצור חנויות גדולות גם בערים קטנות ובפריפריה, כדי להעניק ללקוחות חוויית קנייה ברמת בינלאומית, וזאת מתוך הנחה כי המותגים הבינלאומיים לא יפתחו חנויות בפריפריה ויתמקדו בחנויות ענק בקניונים מובילים.

כחלק מכך פועלת קסטרו להדגשת הישראליות של המותג, והדבר בא לידי ביטוי בקמפיינים של החברה.

"קסטרו היא התשובה הישראלית לכל מותג שיבוא מהשווקים הבינלאומיים. השפה השיווקית והפרסומית היא התשובה הישראלית, 'צאו להפגין אהבה' - זה חלק מזה שאנחנו פה, וקסטרו הוא מותג ישראלי שבא לתת תשובה למותגים הבינלאומיים", מסבירים בסביבת קסטרו.

כהיערכות נקודתית לכניסת אמריקן איגל, מותג בינלאומי שיש לו חוזק מיוחד בג'ינסים איכותיים ובמחירים נוחים, העלתה קסטרו קמפיין לג'ינס בהשקעה של 2 מיליון שקל.

מתחילת השנה פתחה קסטרו, כאמור, חנויות ענק חדשות במספר קניונים. באגף החדש של קניון הזהב בראשון-לציון חנכה קסטרו שתי חנויות חדשות, חנות גברים (כ-200 מ"ר) וחנות לנשים (300 מ"ר), וזאת בנוסף לשתי החנויות שיש כבר לרשת בקניון.

בנוסף חנכה קסטרו חנויות ענק נוספות בפרופיט סנטר בחולון, בקניון עזריאלי בעכו ובקניון עזריאלי בקריית-אתא.