ההפסד של UBS מהמסחר הבלתי-מורשה: 2.3 מיליארד דולר

קווקו אדובולי סחר באופן בלתי מורשה במדדים דאקס, S&P500 ואירוסטוקס ■ הערכות מוקדמות הצביעו על הפסדים של 2 מיליארד דולר לבנק

הבנק הגדול בשוויץ UBS הפסיד מהמסחר הבלתי מורשה שביצע קווקו אדובולי 2.3 מיליארד דולר, זאת לעומת הערכה קודמת שעמדה על 2 מיליארד דולר.

אדובולי, הסוחר בן ה-31 בבנק, הצליח לסחור בבנק במשך 3 שנים מבלי שאיש ידע על מעשיו. כעת עצור אדובולי בבריטניה ונחקר בפרשה. בבנק הודיעו כי יקימו ועדת חקירה בנושא.

"ההפסדים נבעו ממסחר ספקולטיבי בלתי-מורשה על המדדים דאקס, S&P500 ואירוסטוקס במהלך שלושת החודשים האחרונים", נכתב בהצהרה שפירסם הבנק. "המסחר היה חלק מהפעילות השותפות של המוסד הפיננסי הגדול".

ועדה של 4 בכירים, בראשות דיוויד סידוול, דירקטור בבנק, יובילו את החקירה מטעם הדירקטוריון. מנכ"ל הבנק המכהן, אוסוולד גרובל, אמר כי אינו מתכוון להתפטר בעקבות הפרשה.

במהלך סוף השבוע התקיים דיון בבית משפט בנושא. אדובולי לא אמר דבר מלבד תאריך הלידה וכתובת המגורים שלו. הוא בכה וניגב את דמעותיו באמצעות ממחטה.

מקורבים לנושא מסרו כי אדובולי, סוחר בדסק מניות ב-UBS, החל בפעולות המסחר הלא-מורשה כבר בשנת 2008 ורק ביום רביעי האחרון נדלקה נורה אדומה כאשר עובדי הבנק במחלקת ניהול סיכונים גילו פקודות מסחר לא-מורשות שהוזרמו על-ידי אדובולי. הדסק בו פעל אדובולי ניהל קרנות נאמנות היברידיות. ביום רביעי תחקרו את אדובולי אנשי הניהול סיכונים ב-UBS ולאחר מכן הוא הלך לביתו. למחרת הוא נעצר ואתמול הוא הואשם בבית משפט בהונאה וניצול לרעה של תפקידו.