מנכ"ל UBS התפטר בשל פרשת המסחר הלא-מורשה

ההתפטרות מגיעה בעקבות חשיפת המסחר הלא-מורשה של סוחר מניות בבנק, אשר הסב הפסד כספי של 2.3 מיליארד דולר

לוקח אחריות אישית: מנכ"ל הבנק השווייצרי UBS , אוסוולד גרובל, התפטר היום (שבת) מתפקידו בעקבות פרשת המסחר הלא-מורשה של סוחר מניות בבנק, אשר הסב הפסד כספי של 2.3 מיליארד דולר לבנק. דירקטוריון UBS קיבל את התפטרות המנכ"ל ומינה במקום גרובל את סרג'יו ארמוטי, ראש חטיבת אירופה, המזרח התיכון ואפריקה בבנק.

דירקטוריון הבנק ציין גם בהודעה שפרסם הבנק כי ברצונו להאיץ את תהליך הרה-ארגון בחטיבת בנקאות להשקעות עליו הוכרז לאחר היוודע דבר המסחר הלא-מורשה.

"אוסוולד גרובל מרגיש שזוהי חובתו ליטול אחריות על פרשת המסחר הלא-מורשה", נכתב בהודעת הדירקטוריון. "זוהי עדות ליושרה וההגינות שלו".

גרובל (67), סוחר בתחילת דרכו שהוביל רה-ארגון בבנק השווייצרי קרדיט סוויס לפני כעשור, הוחזר מגמלאות ב-2009 כדי לשקם את UBS לאחר שהבנק ספג פגיעה קשה ממשבר הסאב-פריים ב-2008. הבנק מחק כ-50 מיליארד דולר במשבר האשראי, מה שמכעט הביא לקריסתו.

ארמוטי (51) הצטרף ל-UBS רק בחודש אפריל האחרון לאחר שעבר בעבר בבנק יוניקרדיט (UniCredit). לפני שהועסק ביוניקרדיט ב-2005 הוא עבר בבית ההשקעות מריל לינץ' במשך 18 שנה.

בכוונת UBS להוביל רה-ארגון בבנק שיכלול איחוד של חטיבת בנקאות ההשקעות, WM (ניהול כספי אמידים), חטיבת ניהול הנכסים והחטיבה העסקית בשווייץ תחת חטיבה אחת. המטרה היא להפוך את חטיבת בנקאות ההשקעות ל"פחות מורכבת, פחות מסוכנת וכזו שתשתמש בפחות הון כדי לייצר תשואות", לפי הדירקטוריון. הבנק מתכוון לפטר 3,500 עובדים כדי לחסוך בהוצאות בהיקף של 2 מיליארד פרנק שווייצרי בשנה. UBS מעסיק היום כ-18 אלף עובדים.