בצל המשבר: פורום ה-G20 בוחן הרחבת קרן החילוץ האירופית

שרי האוצר ונגידי הבנקים המרכזיים של מדינות פורום ה-G20 העלו בסוף השבוע האחרון האפשרות להרחיב את קרן החילוץ ■ הצהירו: "נבטיח כי הבנקים באירופה מחזיקים בגישה נרחבת לאשראי חיצוני"

שרי האוצר ונגידי הבנקים המרכזיים של מדינות פורום ה-G20 נפגשו בסוף השבוע האחרון כדי לדון במשבר בכלכלה העולמית, ובין היתר, העלו את האפשרות לפעול להרחבת קרן הסיוע האירופאית (EFSF), בהיקף עדכני של 440 מיליארד אירו (595 מיליארד דולר). זאת, כדי להגדיל את היקף הסיוע הפוטנציאלי שתוכל להעניק הקרן לבנקים ביבשת, במידה ומשבר החוב יתפרץ בהיקפים גדולים יותר.

בכירי הפורום, שהבהירו כי יש לנקוט בצעדים לשמירה על "יציבותה של המערכת הפיננסית, תוך חיזוק אמון המשקיעים והגברת התמיכה הגלובלית המשותפת באתגרים הכוללים" בגוש האירו, הצהירו כי ינקטו בצעדים הדרושים ל"שמירה על יציבות המערכת הבנקאית והשווקים הגלובליים".

באשר להרחבה הפוטנציאלית של היקף הקרן, רמזו בכירי הפורום: "נבטיח כי הבנקים באירופה מחזיקים בהון מספק ובגישה נרחבת מספיק לאשראי חיצוני, כדי להתמודד עם הסיכונים העדכניים", כך נמסר בהצהרת הפורום, בסיום ההתכנסות.

נזכיר כי ביום ו' האחרון נחשף מסמך פנימי על ידי "בלומברג", הפורט צעדים עליהם דנים מנהיגי אירופה במטרה להרחיב את היקף קרן הסיוע האירופאית, וכן את הקדמת הקמתה ליולי 2012, לעומת התכנון המקומי להקמתה בשנת 2013. (לסיפור המלא)