מלכת הדיגיטל של הספורט האמריקני: ה-NFL

בדיקה חדשה מצאה: ליגת הפוטבול מרוויחה כחצי מיליארד דולר בשנה ממקורות הכנסה דיגיטליים; ה-MLB סגנית עם 450 מיליון דולר, ה-NBA משתרכת מאחור יחד עם ה-NHL

כמה כסף מרוויחות ליגות הספורט המקצועניות בארצות הברית ממקורות הכנסה דיגיטליים? מחקר חדש של חברת eMarketer מגלה כי ה-NFL עמדה בפסגה בתחום זה ב-2010: ליגת הפוטבול גרפה 500 מיליון דולר משיווק זכויות שידור באינטרנט ובסלולר, פרסום אונליין, וכמו כן מכירת כרטיסים למשחקים באמצעות הרשת, מכירת מרצ'נדייז ומקורות הכנסה דיגיטליים אחרים.

ליגת ה-NFL, כידוע, נחשבת לעשירה ביותר בעולם הספורט, עם הכנסות כוללות של כ-9 מיליארד דולר בשנה.

במקום השני בארצות הברית בכל הקשור להכנסות דיגיטליות נמצאת ה-MLB (ליגת הבייסבול) עם 450 מיליון דולר, ה-NBA שלישית עם 225 מיליון דולר, וליגת ההוקי קרח (NHL) רביעית עם 120 מיליון דולר.

על-פי הבדיקה של eMarketer, ההכנסות הנ"ל צפויות לצמוח בשנים הקרובות, בעיקר בגלל הפוטנציאל הגדול שרחוק בינתיים מלהיות ממומש של זכויות השידור הדיגיטליות.