כלכלני RBS: "גוש האירו ייכנס למיתון כבר בסוף 2011"

סילביו פרוזו: "נכפה על הבנק המרכזי באירופה להתנהל במצב של משבר לאור הסיכונים"

כלכלני הרוייל בנק אוף סקוטלנד (RBS) אמרו היום (ב') לרשת CNBC כי אירופה תיכנס למיתון כבר בסוף השנה הנוכחית. "גוש האירו ייכנס למיתון כבר ברבעון האחרון של השנה, עם התכווצות שיעור הצמיחה ברבעון האחרון של השנה וברבעון הראשון של 2012", כתב סילביו פרוזו, כלכלן בבנק.

פרוזו הוסיף כי לאור התכווצות הסקטור התעשייתי והחשש הגובר מחדלות פירעון יוונית שהופך למציאותי יותר כל יום, החלמת כלכלת הגוש תהיה איטית מאוד. "בפגישה הבאה של הבנק האירופי המרכזי ב-6 באוקטובר, נשיא הבנק, ז'אן קלוד טרישה, צפוי לכלול הורדת ריבית בגוש ב-0.5% ל-1%", הוסיף פרוזו.

"נכפה על הבנק המרכזי באירופה להתנהל במצב של משבר לאור הסיכון שמספר מדינות בגוש יגיעו לחדלות פירעון, והתמוטטות הבנקים כתוצאה מכך", אמר פרוזו. "בינתיים, זה התרחיש הסביר ביותר".

מנגד, טוען היום בוב פארקר מקרדיט סוויס כי קיים סיכוי סביר שהשווקים יפתיעו את האנליסטים ויתאוששו. "עם המדיניות המוניטרית הנוכחית, ותוך הנחה כי יגבשו תוכנית יציבה להתאוששות כלכלת יוון, אנו יכולים עוד לראות את המשקיעים חוזרים לשווקים", אמר פארקר.

המהלכים שלטענת פארקר יעורר את העליות, הם תוכנית חילוץ אמינה ויציבה ליוון תוך התערבות הממשל הסיני שירכוש אג"ח של ממשלת יוון. "ללא מהלכים אלו, השווקים יגיבו בירידות", אמר פארקר.