טל מור הורשע בהריגתו ובהפקרתו של שניאור חשין ז"ל

בנוסף הורשע מור בעבירות של נהיגה תחת השפעת משקאות אלכוהוליים, החזקת סם ונהיגה ללא רישיון וללא ביטוח ■ השופט: "מדובר בנאשם שלא אמר אמת, ולעיתים שקר של ממש"

טל מור הורשע בהריגתו ובהפקרתו של שניאור חשין ז"ל. שופט בית המשפט המחוזי מרכז בפתח-תקווה, זכריה כספי, הרשיע היום (ג') את טל מור (27) בהריגתו ובהפקרתו של שניאור חשין ז"ל, בנו של המשנה לנשיא בית המשפט בעליון בדימוס מישאל חשין, לאחר שפגע בו בעת שרכב על אופניו בכביש מספר 5 בחודש יוני 2010.

בנוסף, על הרשעתו בהריגה ובהפקרה, הרשיע בית המשפט את מור בביצוע עבירות של נהיגה תחת השפעת משקאות אלכוהוליים, החזקת סם ונהיגה ללא רישיון וללא ביטוח.

"מדובר בנאשם שלא אמר אמת, ולעיתים שקר של ממש", אמר השופט כספי.

השופט התייחס בהחלטתו לתרחיש שהציג מור במהלך המשפט - ולפיו רכב אחר, ולא זה שבו נהג מור, פגע בחשין - ואמר כי "מדובר בתרחיש דמיוני ובלתי מציאותי שאינו מתיישב עם ממצאים בשטח שנתפר בתפרים גסים, מתוך מטרה לחלץ את מור".

השופט ציין כי הוא לא נותן אמון במור בצורה נחרצת. "בדמו ובשתן שלו נמצאו שרידי סם, הסברו הוא מופרך וילדותי", כתב.

במהלך הקראת הכרעת הדין נכחו באולם בית המשפט הוריו של מור ובני משפחתו וכן כמה מחבריו של חשין ז"ל ורעייתו, דנית.

על-פי כתב האישום נגד מור, בשעת בוקר מוקדמת ב-5 ביוני בשנה שעברה, הוא נסע במהירות של כ-80 קמ"ש בכביש 5, לאחר שעישן חשיש ושתה לשוכרה, והתנגש בחשין, שרכב על אופניו כשהוא לבוש חולצה צהובה זוהרת. בשל הפגיעה הוטח חשין על מכסה המנוע ומשם אל השמשה הקדמית, ומת במקום.

לפי כתב האישום, מור לא עצר לברר את מצבו של חשין לאחר הפגיעה או להגיש עזרה והמשיך בנסיעה רצופה לביתו. כשהגיע לביתו כיסה את השמשה הקדמית של הרכב במגבת שחורה. מאוחר יותר התקשר לסוכן הביטוח שלו וסיפר לו כי החליק עם הרכב ופגע בעץ.

בהלווייתו של חשין, שמת בגיל 42 והותיר אחריו רעייה ו-3 ילדים, ספד לו אביו, מישאל חשין: "שניאור בן לי, היית יפה כאפולו, ויקינג צעיר, מלא כוח ושופע חיים. היית חכם, חכם אמיתי, היית סלע וחומה בצורה לילדיך, לאשתך, למשפחה. אומרים לי שלא סבלת, כי המוות בא בחטף, הלוואי. כך עלית הסערה השמימה, ואני קורא אחריך, ילד, ילד, בני האהוב, אל תלך".

היום, כאמור, הרשיע בית המשפט את מור בהריגתו של חשין, ובעוד שבועות ספורים יגזור את עונשו.