צפו בווידיאו: Cnet מכינים הקרקע לאירוע הגדול של אפל מחר

קצת יותר מיממה לפני האירוע הרשמי של אפל, שיתרחש מחר (19:00 שעון ישראל) וגם באתר הטכנולוגיה Cnet לא ממהרים להמר על הכרזת מכשיר חדש לגמרי ■ עדות נוספת לאכזבה מגיעה גם מאתר Vodafone בגרמניה

אם יש משהו חיובי אחד בכל פסטיבל האייפון ששוטף אותנו בשבוע האחרון, זו העובדה שלפחות פייסבוק והחידושים שלה איבדו מעט מהבאזז שהם עוררו. ובכל זאת, תעשיית הסלולר כולה נושאת את עינייה לאירוע הרשמי של אפל שיתקיים מחר (ג') ובו יוצג הדור החמישי של מכשיר האייפון.

רק אתמול נחשפנו לידיעה שפרסם הבלוג 9to5mac ובה הוא דיווח כי על פי העדויות שנתגלו בגרסת הבטא האחרונה של תוכנת האייטיונס, ששוחררה באחרונה למפתחים, אכן ישנו מכשיר אייפון חדש אך השם שלו (כפי שהוא מופיע בקבצי המערכת של התוכנה) הוא iPhone 4s ולא iPhone 5. המשמעות היא שדרוג של דגם האייפון 4 הקיים ולא מכשיר חדש לחלוטין.

ההערכה הפסימית וצינון ההתלהבות לקראת ההכרזה הרשמית באים לידי ביטוי גם באתר הטכנולוגיה הפופולרי Cnet, שהעלה סרטון חדש לערוץ הווידיאו שלו - Apple Byte, בו הוא מסכם את השמועות והציפיות לקראת האירוע הרשמי מחר. על פי הסרטון ניתן להתרשם שגם מערכת Cnet מעדיפה להישאר עם הרגליים על הקרקע ולהיאחז בעובדות עד כמה שניתן ובמשנה זהירות.

בסרטון נראה בריאן טונג, עורך באתר Cnet, כשהוא סוקר בזריזות את השמועות האחרונות והמשמעותיות ביותר בנוגע למכשיר האייפון החדש, ובין היתר, הוא מדגיש את העדויות הבודדות שנתגלו בחודשיים האחרונים על כך שהדור החמישי של מכשיר האייפון יכלול את השידרוגים הבסיסיים והמתבקשים ביותר (מעבד מהיר, מצלמה איכותית יותר ויותר זיכרון מערכת), וכן גם מזכיר את מכשיר האייפוד טאץ' שצפוי גם הוא לקבל גרסה חדשה ולהגיע גם בצבע לבן.

טונג מזכיר גם את השמועות על אייפון 5, מכשיר חדש לחלוטין, ומציג את סרטון היו-טיוב שפורסם בימים האחרונים המציג מוקאפ שייצרה חברת BENM על בסיס השמועות היותר יצירתיות שהתרוצצו ברשת בחודשים האחרונים ומספר כיסויי סיליקון חדשים שנטען כי הם מבוססים על מידותיו של האייפון 5 שהודלפו. גם במקרה הזה מדגיש טונג כי יש לקחת את הדוגמה הזו בערבון מוגבל מאוד:

הוכחה נוספת המרמזת על לא יותר ממכשיר אייפון 4 משודרג, שככל הנראה ייקרא iPhone 4s, מגיעה לפני כשעה מבלוג הטכנולוגיה TheNextWeb. על פי הדיווח, מפעילת הסלולר Vodafone עדכנה את עמוד אביזרי האייפון באתר האינטרנט הגרמני שלה, וכעת מופיעים בו כיסויי באמפר (Bumper Case) רשמי של אפל אך עם התאמה לאייפון 4s.

צילום מסך: אתר Vodafone גרמניה

vodafone germany/צילום מסך
 vodafone germany/צילום מסך

צילום מסך: אתר Vodafone גרמניה

מיותר לציין שעד רגע ההכרזה עצמה שום דבר אינו סופי ומוחלט, ואת מה שמתכננת בשבילנו אפל לשנה הקרובה נקבל רק בשלישי בערב. ובכל זאת, בימים האחרונים האווירה סביב השמועות על המכשיר החדש הפכה להרבה יותר פסימית מאשר לתחושות שליוו אותנו בחודשים האחרונים שגרמו לכולנו לקוות לשובר קופות נוסף מבית אפל.

אם מדובר על מכשיר חדש לחלוטין או בשדרוג של האייפון 4 הנוכחי, ישנם כמה שיפורים שיכללו בו כמעט בוודאות היות ומתחרותיה של אפל נמצאות הרבה לפניה מבחינת חומרת המכשירים המתחרים באייפון:

1. מעבד מהיר יותר: ככל הנראה מדובר על מעבד ה-A5 שנמצא כיום באייפד 2, והוא מעבד כפול ליבה במהירות של 1Ghz.

2. יותר זיכרון מערכת: היות ומערכת ההפעלה החדשה, iOS 5, שהוצגה כבר באמצע השנה, תדרוש ככל הנראה משאבי מערכת גדולים ותובעניים יותר - הדור החמישי צפוי לכלול לא פחות מ-1GB זיכרון Ram.

3. מצלמה משופרת: איכות המצלמות של מכשירי האייפון לדורותיו מעולם לא התעלו יותר מדי בהשוואה למתחרים שלו, ובכל זאת המצלמה הנוכחית (5 מגה-פיקסלים) צפויה להשתדרג לחיישן של 8 מגה-פיקסלים.

אלו הם השדרוגים שאף אחד לא מטיל בהם ספק באשר למפרט של האייפון החדש, ויחד איתם ישנה המון אי וודאות בנושאים הקשורים לעיצוב המכשיר: האם נראה עיצוב חדש לחלוטין שיהיה דק וקל יותר, וכמיטב המסורת של אפל גם מרשים ויפה יותר או שמא אנו צפויים לראות שידור חוזר של המעבר בין האייפון 3G לאייפון 3Gs?

בנוסף, קיימת אי וודאות גם לגבי גודלו של המסך: 3.5 אינץ' כמו שהתרגלנו אליו מכל מכשירי האייפון שיצאו עד כה, או יישור קו עם המתחרים המובילים של אפל שיביא מסך גדול ורחב יותר? כמו כן, ישנה אפשרות שהדור החדש יגיע כשמוטמעת בו טכנולגיית ה- NFCלתשלומים באמצעות המכשיר, טכנולוגיה שנמצאת בתנופה אדירה בשנה האחרונה.

להבדיל מהמכשיר החדש שייחשף בשלישי בערב, אי הוודאות כמעט מסתיימת כאשר מדובר על גרסת מערכת ההפעלה החדשה שתושק ןתשוחרר באופן רשמי באותו אירוע. הגרסה החדשה, iOS 5, כבר נחשפה בחודש יוני השנה ושוחררה במספר גרסאות מאז למפתחי האפליקציות שלה. הגרסה צפויה להיות זמינה עבור כלל המשתמשים מיד לאחר האירוע הרשמי מחר וכבר עתה ניתן לצפות בשלל התכונות החדשות שהיא טומנת בחובה בסרטון הפרסומת הרשמי שפורסם על ידי אפל:

יחד עם זאת, ההערכה היא כי מערכת ההפעלה החדשה, על אף ששוחררה כבר למפתחים בגרסאות בטא שונות וכן נחשפה והודגמה על ידי אפל, כוללת עוד כמה וכמה תכונות שטרם נחשפו כיוון שיש להן קשר ישיר לעיצוב המכשיר החדש ו/או לחומרה שלו. על כן, גם בגזרת התוכנה עלולות להיות הפתעות.