צפו: אנונימוס מאיימת למחוק את בורסת NYSE מהאינטרנט

קבוצת ההאקרים אנונימוס מאיימת להפיל את האתר של NYSE ב-10 באוקטובר כאות הזדהות עם ההפגנות בוול סטריט ■ לא ברור אם מכוונת גם למערכות המסחר של הבורסה

קבוצת ההאקרים האקטיביסטים "אנונימוס" מאיימת להפיל את האתר של בורסת ה-NYSE בוול סטריט ב-10 באוקטובר כאות הזדהות עם ההפגנות בוול סטריט נגד התאגידים המרכזיים ותאוות הבצע שלהם, במסגרת התנועה "לכבוש את וול סטריט" (Occupy Wall Street), שמוחה על ההשפעה של וול סטריט על הפוליטיקה האמריקנית והציבור.

בסרטון בן 2 דקות שהועלה ליו-טיוב, אנונימוס מכריזים מלחמה על הבורסה הגדולה בעולם ומאיימים "למחוק את NYSE מהאינטרנט" ב-10 באוקטובר. בסרטון אנונימוס לא מפרטת את מה בדיוק היא שמה בין הכוונות שלה - האתר של בורסת NYSE או את מערכות המסחר של הבורסה שמגלגלות מיליארדי דולרים ביום.

אם הכוונה היא מתקפה על האתר של החברה, ייתכן והפלתו לא תשפיע בכלל על המסחר. האתר מכיל פרטים של התאגידים, הודעות לעיתונות, הודעות של הבורסה לקראת ובמהלך המסחר, חוקים ונהלי מסחר וכדומה. אם אנונימוס מכוונים למערכות המסחר, בהן עוברות פקודות המכירה והקנייה בהיקפי ענקיים בכל יום - הרי שמדובר במקפה חמורה מאין כמוה, אם אכן תתממש. יצוין, כי שרתי המסחר של NYSE מופעלים בשרתים נפרדים מאתר הבורסה, ממרכז מידע בניו-ג'רזי.

אנונימוס, נזכיר, עומדת מאחורי מתקפות האקרים רבות על אתרים שונים ברשת - בינהם NBC, מאסטרקארד, ויזה, סוני, ועוד. כן נזכיר, כי אותה קבוצה איימה להפיל את רשת פייסבוק ב-5 בנובמבר.