לגארד: הכלכלות המתפתחות מתחילות להיפגע מהמשבר

כריסטין לגארד, יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, אומרת כי "חולשתן של הכלכלות המפותחות פוגעת במדינות המתפתחות" ■ ציינה כי בפסגת ה-G20 בנובמבר תציג הקרן הצעה חדשה למדינות במשבר

הכלכלות המתפתחות, כגון סין והודו, שצמיחתן תרמה לעולם במהלך המשבר הכלכלי העולמי, מתחילות להיפגע מהחולשה בכלכלות המפותחות, כך אמרה היום (א'), כריסטין לגארד (Christine Lagarde), יו"ר קרן המטבע הבינלאומית.

"חולשתן של הכלכלות המפותחות מתחילה לפגוע במדינות המתפתחות", כך אמרה לגארד לאחר דיוני שרי האוצר של ה-G20 בפריז. "העניין העיקרי הוא שהמצב נעשה רע יותר במקום להשתפר במהלך שלושת השבועות האחרונים".

לגארד הוסיפה כי "שמענו רבות מהשווקים המתעוררים שהם חוששים 'להידבק'. על קרן המטבע למצוא מקורות מתאימים לצרכיהם של חבריה". לגארד ציינה כי בפסגת מנהיגי ה-G20 ב-3 ו-4 בנובמבר, הקרן תציג "הצעה ספציפית בנוגע לכלים גמישים קצרי טווח כדי לעזור למדינות במצב כלכלי טוב אך שנפלו קרבן למשבר".

נזכיר כי קרן המטבע, בראשה עומדת לגארד, נטלה על עצמה תפקיד מרכזי בתוכניות החילוץ של יוון, אירלנד ופורטוגל כאשר מימנה כשליש מסך ההלוואות. אם וכאשר יתרחב המשבר ויגיע אל מדינות נוספות כגון איטליה וספרד, יידרש מימון נרחב הרבה יותר - ובהיקפים אותן כלכלות אירופה לא יהיו מסוגלות להעמיד לבדן, ועל כן תידרש גם עזרתן של המדינות המתפתחות.