נגמר הכסף: מייסד וויקיליקס ג'וליאן אסאנג' משבית את האתר

בהצהרה שנתן לפני זמן קצר הסביר אסאנג' כי אין לו ברירה אלא להשעות כל פעילות בוויקיליקס במטרה לאפשר לו לשרוד, זאת לאחר החרם הכלכלי שהוטל על אתר ההדלפות

מייסד אתר האינטרנט וויקיליקס, ג'וליאן אסאנג', הצהיר לפני זמן קצר כי הוא מפסיק לאלתר את פעילות הדלפת המסמכים המסווגים שברשותו, ללא הגבלת זמן, בעקבות המצור הכלכלי שנגזר עליו במהלך השנה האחרונה.

אסאנג' אמר כי "במטרה להבטיח את הישרדותנו בעתיד, אנו נאלצים להשעות את כל פעילות ההדלפות שלנו בכדי למקד את המשאבים שנותרו לנו להילחם במצור הכלכלי ולגייס כספים".

כזכור, בעקבות הדלפה המונית של מאות אלפי מסמכים מסווגים הנוגעים, בין היתר, לממשל ארה"ב לפני כשנה, החלו חברות האשראי ויזה, מאסטרכרד ו-PayPal לחסום את קבלת תרומות הגולשים והעברתן לפעילות השוטפת של האתר וויקיליקס. עוד בחודש יוני השנה אמרו בוויקיליקס כי בעקבות המצור הכלכלי נמנעו מהם תרומות בגובה של 15 מיליון דולר.

"קבוצה גדולה של חברות פיננסיות", אמר היום אסאנג' "אינן יכולות להחליט לכל העולם איך להצביע עם הכיס שלו". בכירה נוספת בוויקיליקס, העיתונאית קריסטין הרפנסון, אמרה כי האתר איבד 95% מהמימון שלו בעקבות החרם הכלכלי עליו והיה יכול להחזיק היום בסכום של קרוב ל-50 מיליון אירו אילו היו מאפשרים לו העברה של תרומות.

בלוג הטכנולוגיה The Next Web דיווח בשעות האחרונות כי המשאבים הנותרים של וויקיליקס יופנו כעת להמשך הקרבות המשפטיים מול הרשויות השונות במדינות רבות בעולם, בהן בריטניה, ארה"ב, איסלנד ואוסטרליה. יחד עם זאת, וברמיזה לעתיד, ציין אסאנג' כי יש ברשות וויקיליקס עוד 150 אלף מסמכים נוספים שטרם נחשפו.

הרפנסון הוסיפה ואמרה כי: "המצור הכלכלי לא מכוון רק על וויקיליקס אלא על חופש הביטוי כולו". אסאנג' הוסיף כי למרות הביטחון שלו בהליך הדמוקרטי של ההליכים המשפטיים המנהלים כנגד החרם הכלכלי על וויקיליקס, הוא אינו תולה את כל תקוותיו בו: "יש לנו דרכים יצירתיות אחרות לגייס כספים לוויקיליקס, שכוללים בין היתר תרומות מטלפונים סלולריים, תשלומים בהודעות טקסט, העברות ישירות בין חשבונות בנק במדינות מסוימות וקבלת המחאות וכסף מזומן בדואר".