"שלושת השבועות הקרובים - אסון מוחלט עבור אירופה"

אנליסט ל-CNBC: "כשאתה על הטיטאניק, אתה לא עורך הצבעה לפני שאתה נוטש את הספינה" ■ החדשות בדבר משאל העם ביוון והחשש ממשבר באיטליה מובילים בשעה זו לירידות בשווקים

למרות הראלי שחוו השווקים הגלובליים בשבוע החולף, מעריכים חלק מהמומחים הפיננסים כי שלושת השבועות הקרובים יכולים "להתקדם לעבר אסון מוחלט".

ברקע, מתרחשות בשעה זו ירידות שערים חדות באירופה ובוול סטריט על רקע מספר אירועים מטרידים מאירופה - דוגמת משאל העם שמתבצע ביוון על תוכנית הצנע, החששות ממשבר באיטליה, והתוצאות הפיננסיות המאכזבות של הבנק השווצרי קרדיט סוויס.

"משאל העם הוא ממש רע ליוון", מבהיר יוגי דוואן (Yugi Dewan), אנליסט ב-Hassium Asset Managment, בריאיון ל-CNBC. באשר לתוכנית הכוללת שגובשה בשבוע שעבר באירופה לפיתרון משבר החוב, סבור דוואן כי "הכל תלוי באיך היא תוטמע. יש עניין רציני של אמינות באשר למינוף קרן החילוץ ואיך הדבר הזה ייעשה".

ולא רק הוא סבור כך: "כשאתה על הטיטאניק, אתה לא עורך הצבעה לפני שאתה נוטש את הספינה", אומר ראלף סילבה, אסטרטג ב-Silva Network. "יוון צריכה לקבל החלטה מהירה כדי להציל את המדינה, כי המדינה תסבול חודש אחר חודש אם ההחלטה לא תתקבל".

"בשלושת השבועות הקרובים המצב יכול להיהפך לאסון מוחלט. הדברים נגררו מספיק זמן, הגיע הזמן לפתור אותם", טוען סילבה.