גוגל ראש בראש מול iTunes: השיקה חנות למכירת שירים

ענקית האינטרנט תמכור תוך כמה חודשים 13 מיליון שירים להורדה בדולר ■ בכל יום יציע השירות הורדת שיר אחד בחינם

חברת גוגל השיקה הלילה (ד') את חנות המוזיקה שלה, גוגל מיוזיק, שתאפשר ללקוחות בארה"ב לרכוש שירים בעלות של דולר בודד. החנות הבנויה במתכונת המזכירה את השירות המתחרה של אפל - iTunes, ותעבוד ביחד עם הסמארטפונים והטאבלטים מבוססי מערכת ההפעלה של גוגל - אנדרואיד.

חנות המוזיקה הושקה בשלב זה רק כאתר אינטרנט הפועל על גבי מחשבים, אבל בשלב מאוחר יותר ניתן יהיה להגיע אליה גם מסמארטפונים.גוגל מציעה כבר היום בארה"ב אפשרות לרכוש ספרים וסרטים דרך חנות האפליקציות והתכנים שלה - מרקט, כך שחנות המוזיקה הייתה שלב מתבקש.

גוגל הודיעה כי השירות יציע בתוך מספר חודשים 13 מיליון שירים, כאשר בין הלייבלים שנמצאים בו ניתן למצוא את יוניברסל, סוני מיוזיק ו-EMI.

למרות שהשירים בשירות עולים כסף, ללקוחות תהיה אפשרות לקבל קצת תוכן בחינם. גוגל תציע בכל יום שיר בודד להורדה בחינם, כאשר אמנים כמו "רולינג סטונס", "קולד פליי", "פרל ג'אם" ושאקירה יאפשרו להוריד מספר שירים או אלבומים שלמים בחינם.

מלבד אמנים מוכרים, גוגל פונה גם ליוצרים מתחילים. Artist Hub מאפשר לזמרים בתחילת דרכם למכור את השירים שלהם דרך השירות. האמנים יכולים לקבוע את המחירים לשירים שלהם, כאשר ישנו מודל חלוקת רווחים בין הזמר לגוגל. האמן יצטרך לשלם 25 דולר בתשלום חד-פעמי ליצירת עמוד אישי בשירות. מדובר בעמוד אותו הגולשים מוצאים שהם מחפשים את האמן והם יכולים לקבל פרטים על אותו יוצר.

גוגל גם מציעה חיבור בין החנות שלה לרשת החברתית גוגל פלוס. משתמשים יוכלו לשתף שירים עם חברים שלהם ברשת הזו, מה שיאפשר להם האזנה אחת בחינם.

מלבד חנות המוזיקה, גוגל הודיעה כי שירות מיוזיק בטא, שהיה סגור למוזמנים בלבד, יצא משלב הבטא והוא פתוח חופשי למשתמשים בארה"ב.

מיוזיק מציע למשתמשים לאחסן 20 אלף שירים שברשותם בשירות ענן, שמאפשר להקשיב לשירים מטאבלטי או סמארטפוני אנדרואיד בהזרמה דרך הרשת, כך שהמשתמש לא צריך לבזבז נפח אחסון במכשיר שלו, והוא גם יכול להגיע לשירים מכל מוצר אנדרואיד שיש לו.

כמו כן, השירות גם כולל מצב של הורדת השירים לטלפון, להאזנה במקום בו אין קליטה סלולרית. השירות ניתן ללא עלות.