סלקום מפטרת 140 עובדים בצל "התחרות העזה בשוק"

היקף הפיטורים נמוך מכפי שהעריכו גורמים בשוק ■ סלקום: "החברה החלה ביישום תוכנית המיזוג עם נטוויז'ן במטרה ליצור קבוצת תקשורת חזקה, יעילה ומובילה"

חברת סלקום מפטרת 140 עובדים בעקבות המיזוג בינה ובין נטוויז'ן. הפיטורים באים בעיקר במטות שתי החברות כתוצאה מכפילויות. מי שמוביל את המיזוג הוא ניר שטרן, המנכ"ל המיועד של החברה הממוזגת.

היקף הפיטורים יחסית נמוך מכפי שהעריכו גורמים בשוק, אבל כרגע זהו המספר בו נוקבות החברות, ולא מן הנמנע כי בהתאם להתפתחויות בשוק יבוצעו התאמות נוספות.

מסלקום נמסר כי "החברה החלה ביישום תוכנית המיזוג עם 013 נטוויז'ן במטרה ליצור קבוצת תקשורת חזקה, יעילה ומובילה, שתציע מכלול פתרונות תקשורת איכותיים ללקוח.

"מבנה הפעילות של הקבוצה, כפי שגובשה על-ידי צוותי העבודה משתי החברות ובשיתוף חברת מקינזי, כולל איחוד מטות החברות והעברת עובדי מטה 013 נטוויז'ן מראש-העין לבית סלקום בנתניה; איחוד הפעילות מול הלקוחות העסקיים למתן שירות ONE STOP SHOP לסל המוצרים הרחב של הקבוצה, הן בעולם המכירה והן בעולם השירות; הפעילות ללקוחות הפרטיים לא תאוחד ותישאר נפרדת, במטרה לשמור על מיקוד לאור התחרות הגוברת בתחום הסלולר והאתגרים שיוצבו בפני השוק הקווי עם פתיחתו לשוק סיטונאי.

"הקבוצה תשמר את מערך נציגי השירות והמכירה ותמשיך בגיוס נציגים במטרה להמשיך ולהעניק את השירות הטוב ביותר. מתוך ראייה קדימה למיזוג המתהווה ורצון לשמר מקסימום עובדים משתי החברות, לא אוישו בחודשים האחרונים משרות שהתפנו במטה החברות. מרביתם של עובדי המטה, שיסיימו את תפקידם במסגרת המיזוג, הינם בעלי תפקידים חופפים שלא נמצאו להם תפקידים אחרים בפעילות הממוזגת. מדובר בכ-140 עובדי מטה משתי החברות שהעסקתם תסתיים לאחר הליך שימוע מסודר.

"אנו פועלים על מנת לסייע לעובדים ועושים כל מאמץ במציאת מקומות עבודה חדשים. לשם כך התקשרנו עם שתי חברות השמה שתלוונה ותסייענה במתן ייעוץ והדרכה מקיפה לאיתור משרה חדשה עד למציאת תפקיד.

"תנאי ההסכם מול חברות אלה כוללים תמרוץ מיוחד עבור כל עובד שתימצא לו עבודה. בנוסף, העובדים יהנו מתנאי פרישה טובים יותר מהסכם העבודה שלהם ויקבלו פיצוי נוסף על פיצוי הפיטורים לו הם זכאים על-פי הסכם ההעסקה.

"כל אחת ואחד מהעובדים הוא עולם ומלואו, וצר לנו על הכאב הכרוך בכך. יחד עם זאת, בהיבט הכולל של תהליך מיזוג של שתי חברות אשר מעסיקות אלפי עובדים והתחרות העזה בשוק, מדובר בהליך הכרחי".