מנהל השקעות: "אירופה נמצאת בשלב האחרון של חייה"

דוויד מורין, מנהל השקעות ב-Emergent Asset Management: "משבר החוב לא ייפתר בהינף יד" ■ "לא משנה כמה כסף ה-ECB יזרים למערכת - זה לא ישנה את העובדה שאין צמיחה"

משבר החוב באירופה חשף את גוש האירו לתקופה קריטית, והוא אינו יכול להיפטר בהינף יד, כך סבור דוויד מורין (David Murrin), מנהל השקעות ב-Emergent Asset Management, בריאיון ל-CNBC היום (ד').

"אירופה נמצאת בשלב קריטי של חייה", הסביר מורין. "אין שום דרך בה ניתן לאושש את הכלכלות האירופאיות ללא צמיחה. יש פגמים במערכת - אין שום סיכוי שאירופה תחזיק מעמד ככה".

מורין ציין כי "מרתק" אותו לצפות במנהיגי אירופה מנסים לפתור את המשבר ולשמר את המערכת האירופאית יחדיו. "עכשיו קברניטי אירופה חייבים לכרות בריתות זה עם זה. התסכול שלהם מאד ברור", הסביר.

"לא משנה כמה כסף הבנק המרכזי האירופי יזרים למערכת - שום דבר לא ישנה את העובדה שאין צמיחה", דברי מורין. "כל מי שמחוץ לאירופה, מציין כי העסק הזה פשוט לא יעבוד".

דבריו של מורין נאמרים על רקע הציפייה לפסגת קברניטי אירופה, שייפגשו בסוף השבוע הקרוב במטרה לדון בפתרונות האפשריים למשבר החוב. בין היתר, צפויים המנהיגים לדון בהכפלת קרן החילוץ האירופאיות (על ידי כינונן של שתי קרנות) וכן על שינויים באמנת האיחוד האירופי, שתאפשר פיקוח "הדוק" יותר על כלכלות אירופה ה"חלשות".