בכיר ב-G20: "אין שחר לדיווחים לגבי קרן הסיוע לאירופה"

בכיר בממשלה היפני מכחיש את הדיווחים שעלו אתמול בעיתון עסקים יפני לפיו מדינות ה-G20 מתכוונים להקים קרן סיוע מיוחד בהיקף 600 מיליארד דולר

בכיר בממשל היפני מכחיש היום (ה') את הדיווח שעלה אתמול בעיתון העסקים היפני "ניקיי" לפיו מדינות ה-G20 מתכוונות להקים קרן מיוחדת בסיוע קרן המטבע הבינלאומית בהיקף של 600 מיליארד דולר לסיוע לאירופה, אבל לא הכחיש שיפן תשקול לסייע לאירופה באופן עצמאי.

הבכיר כינה את הדיווח כ"ספקולציה של משקיעים", אבל הודה שמדי פעם הוא שומע "דיבורים על כך שממשלה מסויימת תציע סיוע לאירופה בעזרת קרן המטבע". הבכיר, שהעדיף לשמור על אנונימיות, אמר עוד ש"אני לא שמעתי על דיבורים רשמיים לגבי האם, מתי וכמה העזרה תהיה, מכיוון שאין לקרן המטבע כרגע את היכולת לעשות זאת".

אתמול, כחצי שעה לפני סוף המסחר בוול סטריט, דיווח העיתון היפני "ניקיי" על כך שמדינות ה-G20 דנים באפשרות הקמת קרן סיוע מיוחדת לאירופה בעזרת קרן המטבע הבינלאומית. הדיווח גרם לקפיצה משמעותים במסחר בוול סטריט והמדדים עברו לעליות לאחר שברוב שעות היום המסחר התנהל במגמה מעורבת. התלהבות המשקיעים נרגעה במעט כשדקות לפני סוף המסחר, פורסם דיווח ברשת CNBC שבקרן המטבע מכחישים את הדיווח.