תתחרה באפל וגוגל? HP פותחת גישה למערכת ההפעלה שלה

HP מתכוונת להפוך את מערכת ההפעלה העתידית שלה, WebOS, לפרויקט קוד פתוח (Open Source), וזאת בתקווה שמפתחי הטלפונים הסלולארים והטאבלטים יאמצו אותה

חברת HP הודיעה אתמול (ו') שהיא מתכוונת להפוך את מערכת ההפעלה העתידית שלה לפרויקט קוד פתוח (Open Source), וזאת בתקווה שמפתחי הטלפונים הסלולארים והטאבלטים יאמצו אותה, על מנת להוות אלטרנטיבה ל-3 השחקניות המרכזיות בשוק, אפל עם מערכת ה-iOS שלה, גוגל ומערכת ההפעלה אנדרואיד ומיקרוסופט עם מערכת ההפעלה החדשה הווינדוז פון.

מערכת ההפעלה WebOS הייתה שייכת במקור לחברת פאלם, הזכורה לנו ממחשבי כף היד שפיתחה באמצע העשור הקודם, ונקנתה על ידי HP בשנה שעברה תמורת סכום של 1.2 מיליארד דולר, בזמן ש-HP עצמה נמצאת בבעיות כלכליות וניהוליות קשות, כשהיא מחליפה מנכ"ל כל מספר חודשים.

הרשיון של מערכת ההפעלה יאפשר למפתחי החומרה והתוכנה גישה מלאה לקוד המקור של המערכת ולהשתמש בו בצורה חופשית, כך עולה מההודעה שפירסמה החברה אתמול. החברה הודיעה שהיא תמשיך לתמוך ולפתח את מערכת ההפעלה בעתיד, ולא תסתפק במוצר הראשוני.

"העניין הוא, שאנחנו רואים את מערכת ההפעלה החדשה שלנו כפלטפורמה נפלאה לפיתוח", אמרה מג וויטמן, מנכ"ל חברת HP. "זו תהיה החלטה גרועה אם היינו מחליטים לסגור את הפרויקט. אסור לבזבז את העבודה שהושקעה בפיתוח המערכת".