אאוטבריין הישראלית הודיעה על גיוס הון בהיקף 35 מ' ד'

אאוטבריין מציעה מנוע המלצות לתכנים באינטרנט והיא צומחת במהירות, ורושמת הכנסות של עשרות מיליוני דולרים בשנה ■ עד היום השקיעו בחברה 64 מיליון דולר, כולל בסבב הנוכחי

חברת הסטרט-אפ אאוטבריין, שדורגה לפי כחודש כחברה המבטיחה של גלובס לשנת 2011-2012 הודיעה היום על סבב גיוס רביעי בהיקף של 35 מיליון דולר.

אאוטבריין הוקמה בידי אורי להב וירון גלאי בשעה שהשני ניהל מו"מ למכירת החברה הקודמת שלו, קוויגו, ל-AOL ב-325 מיליון דולר, שהובלה בידי אינדקס ונצ'רס. אאוטבריין משכה את תשומת לב המשקיעים במהירות, ועד היום השקיעו בה 64 מיליון דולר, כולל הסבב הנוכחי. בין המשקיעים קרנות ההון סיכון כרמל, ולייטספיד, לצד גוף ההשקעות סיגמה, של פרופ' דן גלאי, אביו של ירון, האנג'ל הסדרתי זוהר גילון, גלנרוק של משפחת רקנאטי ואחרים.

אאוטבריין מציעה מנוע המלצות לתכנים באינטרנט והיא צומחת במהירות, ורושמת הכנסות של עשרות מיליוני דולרים בשנה. ירון גלאי כתב היום בבוקר בבלוג של החברה שכספי הגיוס ישמשו את החברה להמשיך בצמיחה באזורים שונים בעולם.

בראיון לפני מספר שבועות גלאי אמר במרומז כי החברה עובדת על פיתוח של גירסה המיועדת להמלצות בגירסאות לאתרי מובייל ובעתיד לטאבלט: "בעתיד הקרוב, לא משנה מאיזה מכשיר השתמשים יקראו תכנים ב"פוקס ניוז" למשל, אאוטבריין תהיה זו שתספק לפוקס את כלי המוניטיזציה והניווט בגרסאות השונות של האתרים. אנחנו רוצים לסייע מצד אחד לתת לקוראים את המלצות התוכן הטובות ביותר מהצד השני לאפשר למו"לים למצוא את הדרך אל הצרכנים עם כל המוצרים שלהם".

אינדקס ונצ'רס היא קרן הון סיכון אירופית אמריקנית המנהלת כ-3.7 מיליארד דולר, כ-10% מחברות הפורטפוליו של הקרן הן ישראליות, כמו וורקלייט, סולוטו ואחרות.