קרן נוי של פיני כהן במו"מ לכניסה לאגירה שאובה

מדובר בפרויקט שהיקף ההשקעה בהקמתו מוערך ב-1.5 מיליארד שקלים. התחנה תהיה בהספק של 300 מגוואט והקמתה צפויה לארוך 4 שנים

קרן התשתיות נוי בראשותו של פיני כהן במו"מ עם איש העסקים רענן אלוני לרכישת אחזקותיו ב-PSP, יזמית תחנת הכוח באגירה שאובה במעלה גלבוע, תמורת כ-25 מיליון שקל. מדובר בהשקעה ראשונה של קרן נוי בתחום האגירה השאובה, הנחשבת לטכנולוגיה היחידה כיום בעולם המאפשרת אגירת חשמל בהיקפים משמעותיים.

ל"גלובס" נודע כי המו"מ לרכישת חלקו של אלוני מתנהל על-בסיס הערכת שווי של כ-160 מיליון שקלים למיזם, השווי שממנו נגזר המחיר שבו רכשה שיכון ובינוי את חלקה של אורתם-סהר. שיכון ובינוי הודיעה בתחילת השבוע כי תשלם 42 מיליון שקלים עבור חלקה של אורתם סהר - 38%. אלוני שיזם את הקמת התחנה מחזיק 24% במיזם באמצעות חברת א.ר.ז חשמל. יתר מניות PSP (38%) מוחזקות על-ידי אלקטרה. בפרויקט היה שותף בעבר גם איש העסקים יוסי מימן שמימש את אחזקותיו לפני כשנה.

מדובר בפרויקט שהיקף ההשקעה בהקמתו מוערך ב-1.5 מיליארד שקלים. התחנה תהיה בהספק של 300 מגוואט והקמתה צפויה לארוך 4 שנים. יזמי התחנה מעריכים כי הסגירה הפיננסית של הפרויקט תסתיים עד מחצית השנה הבאה בהובלת בנק לאומי.

עד כה השקיעה נוי 1.4 מיליארד שקלים בכביש 6 ורכשה 40% מפרויקט המטרונית בחיפה תמורת 45 מיליון שקלים (האחזקה תדולל ל-20% עם כניסת SNCF). הקרן צפויה לחתום בימים הקרובים על הסכם לרכישת 10 אחוז מהשדה הסולארי של ערבה פאוור ליד קיבוץ קטורה בערבה. העסקה עם ערבה פאוור נחשפה לראשונה ב"גלובס".

בנוסף מנהלת קרן נוי מגעים עם קבוצת חירם לנדאו המחזיקה 43.35% ממיזם דליה אנרגיות להקמת תחנת הכוח הפרטית הגדולה בישראל ליד תל צפית. כהן, לשעבר מנכ"ל אפריקה ישראל, הקים את קרן נוי בפברואר השנה יחד עם גלעד בושביץ ורן שלח, המנהלים את הקרן, בשיתוף פועלים שוקי הון, כלל ביטוח וגופים מוסדיים נוספים.