הזמרת יפה ירקוני הלכה לעולמה היום בגיל 86

ירקוני סבלה בשנים האחרונות ממחלת האלצהיימר ■ ההלוויה תתקיים ביום ג' בשעה 14:00; בני משפחתה ביקשו להימנע מצילום של מסע ההלוויה

הזמרת יפה ירקוני נפטרה היום (א') בגיל 86 בבית-החולים "רעות" ביד-אליהו. הלוויתה תתקיים בבית-העלמין בקריית-שאול, שם ביקשה להיקבר לצד בעלה שייקה ירקוני, ההלוויה תתקיים ביום ג' בשעה 14:00. ירקוני נפטרה ממחלת האלצהיימר ממנה סבלה בשנים האחרונות.

לבקשתה של ירקוני לא יינשאו בהלוויתה הספדים מפי אישי ציבור. בני משפחתה ביקשו להימנע מצילום של מסע ההלוויה. פרטים באשר למיקום השבעה יפורסמו במודעות האבל בעיתונים.

יפה ירקוני נולדה ב-24 בדצמבר 1925 בשם יפה אברמוב להורים שהגיעו בראשית המאה ה-20 מקווקז. היא החלה את דרכה האמנותית בבית-הקפה המשפחתי "צליל" בגבעת-רמב"ם, שם הופיעה עם אחיה ואחותה בהרכב שנקרא "במתי". באותם שנים היתה גם רקדנית בלהקת הבלט של גרטרוד קראוס.

ירקוני נישאה ב-21 בספטמבר 1944 ליוסי גוסטין, שהיה מראשוני המתנדבים לצבא הבריטי והתגייס יום לאחר החתונה לבריגדה היהודית. גוסטין נהרג ב-29 במארס 1945 במערכה על נהר סניו בזירה האיטלקית במלחמת העולם השנייה. כדי להנציח את שמו של גוסטין, שמשפחתו ניספתה בשואה, שינתה כל משפחתה של יפה את שמה מאברמוב לגוסטין. את להקת הבלט נטשה ירקוני באותה שנה עקב פציעה ברגלה.

ב-1948 נישאה יפה בשנית לשייקה ירקוני, איש ההגנה וממייסדי הח"יש שנפטר ב-1983. לשניים 3 בנות: אורית שוחט, תמי צרפתי ורותי ירקוני, 8 נכדים ו-8 נינים.

ירקוני שירתה בהגנה כאלחוטאית והמשיכה בכך עם פרוץ מלחמת העצמאות במסגרת חטיבת גבעתי. את ניסיונה כזמרת קנתה בלהקת "החישטרון" שהוקמה בזמן המלחמה. שני שירים ששרה באותה תקופה הפכו לסמלי מלחמת העצמאות: "האמיני יום יבוא" ו"באב אל ואד" שכתב חיים גורי לזכרם של מלווי השיירות לירושלים לאחר תום הקרבות.