המנכ"ל החדש של יאהו יקבל מענקים בשווי של 27 מ' דולר

שכר הבסיס שלו יעמוד על מיליון דולר בשנה עם בונוס שנתי של 2 מיליון דולר ■ המענקים יכללו בונוסים שונים כמו כן אופציות למניות

ביום חמישי הודיעה חברת יאהו על מינויו של סקוט תומפסון לתפקיד המנכ"ל של החברה, היום מתברר שתומספון יקבל מענקים בשווי כולל של 27 מיליון דולר. התשלום מורכב משכר בסיס, בונוסים שונים, אופציות למניות של החברה ועוד.

תומפסון, שכיהן עד לפני כמה ימים כנשיא ענקית פלטפורמת התשלומים המקוונים פייפאל (PayPal), יקבל שכר בסיס של מיליון דולר, ובונוס שנתי של 2 מיליון דולר, כך עולה מדיווח של יאהו לרשויות רגולטריות בארצות הברית.

על תומפסון מוטלת המשימה להציל את החברה שבשנים האחרונות סבלה מדעיכה ביוקרה שלה מה שגרם לה להיכנס לקשיים כלכליים. תומפסון ינסה להחזיר את יאהו לימי הזוהר שלה, ותנסה להתמודד עם ענקית החיפוש גוגל - שהייתה מבין האחראיות העיקריות לירידת ערכה של יאהו - ועם הרשת החברתית פייסבוק.

הוא גם יפקח על האסטרטגיה החדשה של החברה, שהתחילה להתגבש מיד לאחר פיטוריה של המנכ"ל הקודם של החברה קרול בארץ בחודש ספטמבר, ויצטרך לקבל החלטות בנוגע למכירת אחזקותיה של יאהו במספר חברות באסיה כולל ענקית המסחר האלקטרוני הסינית "עלי-באבא".

"כפי שעולה מהדיווח של יאהו, מדובר בסכומים יחסית גבוהים", אמר מארק מאהני, אנליסט של סיטיגרופ לסוכנות בלומברג. "מנגד, לא צריך לשכוח שהבן אדם עובר מחברה מוצלחת, ומציב אותו בעמדה מסוכנת".