מכה קלה בכנף

חוזי שידורים מנופחים? שליטה בטבלאות הצפייה בארה"ב? למרות הכל, ה-NFL רשמה ירידה של 2.1% ברייטינג של העונה הרגילה שהסתיימה בשבוע שעבר

העונה הרגילה של ה-NFL, שהסתיימה לפני שבוע, רשמה נתוני צפייה מעט מאכזבים עבור זכייניות השידורים של ליגת הפוטבול בארצות הברית.

בבדיקה שערכה חברת מדידת הצפייה נילסן, התברר כי הרייטינג הממוצע של עונת 2011/12 ירד בסך הכל ב-2.1% לעומת העונה הקודמת. ברשת ESPN ראו את המשחקים העונה 9.6 מיליון צופים בממוצע, ירידה של 9.6% ברייטינג - הגדולה ביותר שנרשמה בקרב הערוצים ששידרו העונה NFL. רשת NBC רשמה 21.5 מיליון צופים בממוצע (ירידה של 1.5% ברייטינג). גם CBS רשמה צניחה של 1.5% בצפייה, עם 18.4 מיליון צופים בממוצע. הרשת היחידה שבה לא נרשם שינוי בצפייה לעומת אשתקד היא FOX, עם 20.1 מיליון צופים בממוצע.

הירידה בצפייה מגיעה דווקא על רקע הסכמי השידור החדשים עליהם חתמה ה-NFL בחודש שעבר, שאמורים החל משנת 2014 להכניס לליגה סכום שיא של כ-7 מיליארד דולר בעונה (אף ליגת ספורט בעולם לא נהנית מהכנסות בסדר הגודל הזה מזכויות שידור). בעונה הנוכחית אמורות להסתכם הכנסות זכויות השידור של הליגה בכ-4 מיליארד דולר.

אגב, למרות הירידה בנתוני הצפייה של העונה הרגילה, ה-NFL הצליחה גם ב-2011 להיות בכל אופן הדבר שהכי מעניין את האמריקנים: 9 מתוך 10 המשדרים הכי נצפים של השנה שעברה היו שידורי פוטבול.

הפלייאוף של עונת 2011/12 יצא אתמול (שבת) לדרך. הוא יסתיים ב-5 בפברואר, אז יערך הסופרבול באינדיאנה.