יו"ר טוויטר: "היום פותחים טוויטר במקום עיתון"

דיווח מוועידת הטכנולוגיה והאינטרנט DLD, במינכן, גרמניה מייסד-שותף ויו"ר טוויטר, ג'ק דורסי: "אני לא חושב שגוגל פלוס נועדה להתחרות בנו יותר מאשר בפייסבוק – זה גם לא מעניין אותנו"

מייסד-שותף ויו"ר טוויטר, ג'ק דורסי, בכנס DLD: "יש לנו הרבה משתמשים שלא מצייצים בכלל אלא משתמשים בשירות כדי לדעת מה קורה בעולם"; "אני לא חושב שגוגל פלוס נועדה להתחרות בנו יותר מאשר בפייסבוק - זה גם לא מעניין אותנו".

פעם עקב האכילס של טוויטר, שירות המיקרו-בלוגינג הפופולרי, היה העובדה שאחוזים בודדים מבין משתמשיה מצייצים, אבל נראה שבחברה הפנימו מנטרה חדשה, שמנסה לחזק את נקודת החולשה שלה. בפאנל מיוחד בכנס האינטרנט DLD שנערך במינכן, גרמניה, חזר והדגיש יו"ר טוויטר ואחד ממייסדיה, ג'ק דורסי, את העובדה שלא חובה לצייץ כדי להשתמש. "יש לנו הרבה משתמשים שלא מצייצים בכלל אלא משתמשים בשירות כדי להתעדכן", הוא אמר.

כשנשאל על-ידי אחד ממנחי הפאנל, דיוויד קירקפטריק, מחבר הספר "אפקט הפייסבוק", האם הוא מרגיש שגוגל פלוס, הרשת החברתית של ענקית האינטרנט, מנסה להתחרות יותר בטוויטר ופחות בפייסבוק, השיב דורסי בשלילה. "אני לא חושב כך אבל זה גם לא מעניין אותנו. לגוגל יש אתגרים אחרים כמו העובדה שהרבה מהחיפוש עובר לאפליקציות ושעולם האינטרנט הופך לחברתי. אנחנו מתמקדים בלשפר את השירות שלנו".

המנחה השני, הולגר שמידט, ניסה להקשות על דורסי ושאל מה היתרון שיש לטוויטר על שאר השירותים החברתיים. "טוויטר תמיד הייתה מפוקסת על אירוח השיח הציבורי וזה שונה מטכנולוגיות אחרות. אנחנו מתמקדים בזמן אמת, במה שקורה עכשיו. דרך טוויטר, אתה יכול לראות מה קורה מסביב לעולם ולקרוא חדשות חמות שמתרחשות באותו הרגע. כל יום אני פוגש אנשים שאומרים שהם לא קוראים עיתון, אלא פותחים את טוויטר כדי להתעדכן".

באשר לשאלת המודל העסקי של טוויטר, שהיה סימן שאלה גדול במשך השנים האחרונות, אמר דורסי כי "המודל היה בפיתוח הרבה זמן אבל הוא כבר עובד. יש לנו מפרסמים שחוזרים באופן קבוע. זה משהו שהשוק מבין והראה שהוא רוצה להשתמש בו".

כשנשאל מה יותר חשוב לחברה - יותר משתמשים או יותר הכנסות, ענה דורסי כי שניהם חשובים באותה המידה. "אתה לא יכול לבנות ציפיות להכנסות בלי לבנות מוצר רחב-היקף ואתה לא יכול לבנות מוצר בלי להסתמך על הכנסות", הוא אמר.