אנליסט: "ממשל אובמה מנסה לשתק את מערכת הבנקאות"

דיק בוב, אנליסט בתחום הבנקאות, יוצא בביקורת חריפה נגד הפדרל ריזרב וממשל אובמה ■ הוא טוען שהשארת הריבית ברמה אפסית הינה טעות ■ ובעניין אובמה: "הצהרותיו אומללות"

האם אובמה מנסה לפגוע במערכת הבנקאות האמריקנית? אם שואלים את דיק בוב, אנליסט בתחום הבנקאות, התשובה הינה חיובית. בוב אמר במהלך ראיון לרשת CNBC שבין ההודעה של הפדרל ריזרב אתמול על כך שהוא צפוי להותיר את הריבית ברמה אפסית (0%-0.25%) עד שנת 2014 יחד עם ההכרזה של אובמה על תוכנית משכנתאות חדשה במהלך נאום מצב האומה שלו לפני כיומיים, מובילות למסקנה שהממשל הנוכחי פועל על מנת ל"שתק" את מערכת הבנקאות בארצות הברית.

"מה שהממשל מנסה לעשות זה לפגוע או לשתק את מערכת הבנקאות במדינה בצורה שתמנע ממנה לעשות את הצעדים הנחוצים שיעזרו לשיקום הכלכלה האמריקנית", אמר בוב במהלך הראיון.

אתמול, כאמור, הודיע הפדרל ריזרב שהוא מתכוון להשאיר את הריבית ברמה אפסית עד שנת 2014, בהודעה של הפד נאמר ש"התנאים הנוכחיים בכלכלה מחייבים רמות נמוכות במיוחד של ריבית לפחות עד שנת 2014". אולם בוב טוען שמדובר במהלך שגוי שיפגע קשות בבנקים. "השארת הריבית ברמה אפסית לא תורמת בשום דרך או צורה למערכת הבנקאות", אמר בוב בראיון. "אם אתה רוצה לעודד את הבנקים לתת הלוואות ללקוחות, אתה צריך לתת להם האפשרות להרוויח כסף והממשלה לא נותנת להם".

לבוב היה גם ביקורת חריפה על נאום "מצב האומה" שנשא הנשיא אובמה בפני שני בתי הקונגרס לפני יומיים. בסקירה שבוב הוציא אתמול אמר: "האמירה הכי אבסורדית שהנשיא אובמה אמר אתמול (שלשום) היא שהחוקים שהוא חוקק יבטיחו שמשבר כלכלי כמו שהיה ב-2008 לא יחזור על עצמו".

בוב אמר שמדובר ב"הזיות", וכי משברים כלכליים מתרחשים בקביעות לאורך ההיסטוריה ואין קשר לאנשים הנמצאים בשלטון, אלא לדרך שבה הכספים מוזרמים לכלכלה. "זה לא הגיוני בכלל שממשלה תבוא ותגיד שאנחנו יכולים להוציא מחוץ לחוק את כל החוקים הכלכליים והפיננסים, על ידי חקיקת מספר חוקים"