רוג'רס: "אף מדינה לא תעזוב את האיחוד האירופי ב-2012"

לעומת זאת, רוג'רס טוען ש-2013 ו-2014 הסיפור יהיה שונה לגמרי, ועדיף כבר להתחיל לפחד ■ הוא גם מתייחס בבוז לפסגת מנהיגי אירופה שתתקיים היום

ג'ים רוג'רס, מנכ"ל חברת רוג'רס הולדינגז, מעריך כי למרות המצב הכלכלי הכללי באירופה והמצב ההולך ומחמיר של חלק מהמדינות בגוש האירו כמו יוון ואיטליה, אף מדינה לא תעזוב את האיחוד האירופי בשנה הקרובה. את הדברים אמר רוג'רס במהלך ראיון לרשת CNBC.

"אני לא חושב שנראה עזיבה של מדינה מהאיחוד האירופי במהלך שנת 2012", אמר רוג'רס לרשת CNBC. "במהלך שנת 2012 יתקיימו 40 בחירות ברחבי העולם והממשלות יעשו הכל על מנת לשרוד את הבחירות הללו".

למרות ההצהרה האופטימית הזאת, רוג'רס ממש מודאג מהשנתיים הקרובות וטוען שאנשים צריכים להתחיל לפחד ממה שהולך לקרות בשנת 2013 ועוד יותר ממה שהולך לקרות בשנת 2014. בעקבות כך, רוג'רס אמר שהוא ממליץ על השקעות קצרות טווח בשווקים האירופים ושהוא רוצה לשמוע מה יש למנהיגי אירופה לומר על המשבר הנוכחי ועל הדרכים לטיפול בו.

"אני רוצה לראות את מנהיגי אירופה מודים שהמצב באירופה הינו קטסטרופלי, אני גם רוצה לראות את הבנקים והמשקיעים הפרטיים אומרים שהם מוכנים לספוג הפסדים", אמר רוג'רס. "אני רוצה לראות את הכל קורס על מנת שאוכל לקנות הרבה אירו ומניות, אבל זה לא הולך לקרות".

היום תתקיים פסגה של מנהיגי אירופה בבריסל במסגרתה ידונו המנהיגים במספר נושאים בוערים. הפסגה היום הינה הפסגה ה-17 של המנהיגים בשנתיים האחרונות, ורוג'רס לא ממש מתרשם מהפסגות האלה ומהפגישות שמתקיימות בין המנהיגים בדרך קבע.

"אנחנו רואים פסגה אירופאית כל כמה שבועות בשנתיים האחרונות, והכל זה רק תעתועים ואחיזת עיניים", אמר רוג'רס בראיון. "המנהיגים מנסים למשוך זמן עד הבחירות לנשיאות בצרפת בחודשים אפריל ומאי, ולכן אני לא מתייחס לפסגות האלה עד שהמנהיגים יתעשתו ויתחילו להציג פתרונות אמיתיים.