ה-OECD: ישראל היא אחת המדינות המשכילות ביותר בעולם

כך לפי דוח חינוך והשכלה שפירסם הארגון ■ לפי הדוח כ-45% מהאוכלוסיה הבוגרת של המדינה הם בוגרי מוסדות אקדמים ■ ישראל מדורגת במקום השני, אחרי קנדה אבל לפני יפן, ארה"ב ונורווגיה

דוח של ארגון ה- OECD שפורסם היום (ד') מעלה כי ישראל היא המדינה המשכילה השניה בעולם. לפי הדוח שעוסק בחינוך והשכלה של המדינות החברות בו, כ-45% מאזרחי המדינה הם בוגרים של מוסדות אקדמיים, וכ-78% מהכסף שמושקע בחינוך בישראל נלקח מקרנות השקעה ציבוריות.

הדוח מראה כי בעוד שההשכלה השתפרה בשנה החולפת, השיפור לא ניכר בכל המדינות החברות בארגון, כך שמדינות מסויימות החברות בארגון, נהנו מהשקעות גדולות יותר בחינוך- וכתוצאה מכך בשיפור ניכר של מערכות החינוך וההשכלה האקדמית.

לפי הדוח ישראל מובילה את טבלת המדינות המשכילות, כאשר בראש הרשימה נמצאת קנדה ואחריה ישראל. לאחר מכן ניתן למצוא את יפן, ארה"ב, ניו-זילנד ונורווגיה.

כמו כן הדוח מציין כי ישראל היא המדינה עם השיעור הגבוה ביותר של בעלי תארים מתקדמים, למרות שבשנה החולפת, מספר הלומדים לתארים מתקדמים נמצא בירידה. בנוסף, הדוח הראה כי ישראל היא המדינה היחידה שבה חל שיפור משמעותי בהשכלה, בעוד שיעור התמ"ג נמצא בירידה.