ה-NFL בדרך ל-34 קבוצות?

רוג'ר גודל רומז: ליגת הפוטבול תורחב ב-2 קבוצות נוספות; בנוסף, אישר הקומישינר כי השאיפה ב-NFL להקים קבוצה בלוס אנג'לס תהפוך בקרוב למציאות

ערב משחק הסופרבול שייערך הלילה (ב') באינדיאנפוליס, הפתיע הקומישינר של ה-NFL, רוג'ר גודל, כשרמז כי ייתכן ובקרוב מאוד תורחב הליגה בשתי קבוצות נוספות ותעמוד על 34 קבוצות בסך הכל.

בראיון לרשת cbs אמר הקומישינר כי הרצון של הליגה לראות קבוצת NFL בלוס אנג'לס יהפוך למציאות בקרוב, אבל לא יקרה באמצעות מעבר של קבוצה מעיר אחרת, אלא "צפוי להיות דרך הקמת פרנצ'ייז חדש ב-L.A".

הרמיזה על צירוף של שתי קבוצות נוספות באה אחרי שהקומישינר הודיע כי "בכל מקרה לא נלך לליגה של 33 קבוצות", צעד שהליגה רוצה להימנע ממנו, בגלל עניין טכני של חוסר איזון בימי המשחקים ומספר קבוצות אי זוגי.

הפעם האחרונה שהליגה צירפה קבוצה היתה ב-2002, אז הפכה יוסטון טקסנס לקבוצה ה-32 בליגה. משנת 1994 אין קבוצת NFL בלוס אנג'לס, אחרי שהראמס עזבו לסנט לואיס, והריידרס חזרו לאוקלנד.

ב"פורבס" העריכו כי שתי קבוצות נוספות שיצטרפו לליגה יכניסו ל-32 הבעלים הקיימים מעל שני מיליארד דולר בסך הכל - הסכום הכולל שבו יימכר הזיכיון לשתי הקבוצות החדשות. גם הליגה תרוויח מהמהלך: העונה תורחב ל-18 משחקים במקום 16 כיום, והסכמי הטלוויזיה צפויים אף הם לגדול.