ערוץ 10 רכש לשידור 7 משחקים מיורו 2012

בין המשחקים אותם רכש ערוץ 10 מצ'רלטון: הגמר ואחד מחצאי הגמר ■ צ'רלטון, מחזיקת זכויות השידור, תשווק חבילת משחקים נוספת לערוצי הברודקאסט

במסגרת ההכנות לקיץ הקרוב, ערוץ 10 רכש לשידור 7 משחקים מטורניר יורו 2012, שייערך באוקראינה ופולין במהלך חודש יוני.

ל"גלובס" נודע כי במסגרת העסקה יקבל הערוץ ממחזיקת זכויות השידור בישראל, חברת צ'רלטון, רשימה של כמה מהמשחקים האטרקטיביים ביותר בטורניר, ביניהם גם את משחק הגמר שיתקיים ב-1 ביולי בקייב.

מלבד משחק הגמר, ישדר ערוץ 10 משחק אחד מחצאי הגמר, שני משחקים מרבע הגמר ובנוסף 3 משחקים משלב הבתים של הטורניר.

ההסכם בין ערוץ 10 לבעלים של חברת צ'רלטון, אלי עזור, בנוי על השתתפות בהכנסות ממכירת החסויות שימכור ערוץ 10 במהלך המשחקים.

שיתוף-פעולה דומה של חלוקה בהכנסות מפרסום נעשה בין הצדדים גם במהלך טורניר יורו 2008, אז רכש ערוץ 10 לשידור 19 משחקים שהיו הצלחה גדולה מבחינת נתוני צפייה, והביאו רייטינג ממוצע של 18.3%, כולל משחק הגמר שגרף 31.2%.

עם זאת, ערוץ 10 לא יהיה ערוץ הברודקאסט היחיד שישדר את הטורניר. צ'רלטון מנהלת משא-ומתן למכירת חבילת משחקים לערוץ נוסף, בעקבות דרישה של אופ"א לשדר בערוצים פתוחים לפחות 19 מתוך 31 המשחקים של יורו 2012.

ההערכות הן כי לאור שיתופי-הפעולה האחרונים בתחום הספורט, ערוץ 9 יהיה זה שייקח את חבילת המשחקים הנוספת. יתרת המשחקים ישודרו בצ'רלטון, כאשר בנוסף תהנה צ'רלטון משידור של כל המשחקים בערוץ ה-HD שלה.