מונטי: "איטליה היא לא יוון - הכלכלה שלנו חזקה יותר"

ראש ממשלת איטליה לא רואה אפשרות שמדינתו תצטרך לקבל חבילת סיוע כמו יוון ■ מונטי התייחס ליוון ואמר שאפילו אם היא תכריז על פשיטת רגל היא לא תעזוב את גוש האירו

עם התקרבותה של יוון לקבלת חבילת הסיוע השנייה מהאיחוד האירופי, יש מי שכבר חושבים על המדינה הבאה שתצטרך חבילת סיוע כזו, ואחד המועמדות "הבולטות" הינה איטליה, הכלכלה השלישית בגודלה בגוש האירו, שנמצאת במצב כלכלי קשה ביותר. אולם ראש הממשלה האיטלקי מרגיע ואומר: "איטליה היא לא יוון, המצב הכלכלי שלנו איתן יותר משל יוון".

את הדברים אמר מונטי במהלך ראיון ברשת CNBC במסגרת ביקור שלו בארצות הברית שבמהלכו נפגש בין היתר עם הנשיא ברק אובמה. "ההבחנה בין איטליה ליוון מבחינת השווקים התחדדה במהלך השנתיים האחרונות", אמר מונטי בראיון. "אתה מתחיל לדבר שטויות אם אתה חושב על אפשרות, שאני לא רוצה להזכיר אותה שוב, הקשור לאיטליה וגוש האירו". (פרישת איטליה מגוש האירו - פ.מ)

מונטי אומר שקבלת יוון לחבילת הסיוע יטיב עם כל הצדדים, גם יוון תרוויח גם האיחוד האירופי ירוויח וגם לשווקים באופן כללי שיתיצבו במעט. ראש הממשלה האיטלקי שומר על זהירות מסויימת וטוען "שזה לא חייב להיות בימים הקרובים", אבל הוא בטוח שבסופו של דבר יוון תקבל את חבילת הסיוע המיוחלת. מונטי טוען גם שאפילו אם יוון תיאלץ בסופו של דבר להודיע על חדלות פרעון הוא לא רואה מצב שהיא עוזבת את גוש האירו.

בהמשך הראיון התייחס מונטי גם למצב הכלכלי של מדינתו ולצעדים שהוא נוקט על מנת לתקן את כלכלתה המקרטעת. הוא אמר שהמדינה למדה את חשיבותן של קבלת החלטות כואבות בצורה מהירה לאחר הזעזועים שחוותה הכלכלה בעידן סילביו ברלוסקוני. מונטי נשמע אופטימי במהלך הראיון ואמר ש"מאז תחילת השנה נקטנו במספר צעדים שיובילו לכך שנגיע לאיזון תקציבי כבר בשנת 2013 - שנתיים לפני כל המדינות באירופה".

מונטי מנסה לקדם הצעות חוק שיובילו להגברת התחרות במשק האיטלקי על מנת לעודד את הצמיחה. "למרות הקיצוצים בתקציב, צריך לוודא שאנחנו לא פוגעים יותר מדי בצמיחה", אמר מונטי. "השינוי האחרון שנותר לעשות הינו בתחום ועדי העובדים, ואנחנו מקווים שנגיע להסכם בעניין לקראת סוף מארס השנה, ובכך גם שוק העבודה במדינה יהפוך לשוק מודרני".