הטיפ היומי: ענקית ציוד לתעשיית השבבים שתזנק ב-35%

מחלקת המחקר של RBC ממליצה על מניית אפלייד מטיריאלס בהמלצת "תשואת יתר" במחיר יעד של 17 דולר

חברת אפלייד מטיריאלס מספקת סל רחב של מוצרים בתחום הציוד, התוכנה והשירות עבור יצרני השבבים המוליכים למחצה, צגים שטוחים ותאים סולאריים פוטו-וולטאיים, והיא מפתחת, מייצרת ומשווקת את טכנולוגיית הננו-ייצור, המסייעת בהפקתם של שבבים אלה. החברה מעסיקה כ-13,000 עובדים בכ-90 אתרים ברחבי העולם, ומוצריה השונים מיוצרים בארה"ב, המזרח הרחוק, אירופה וישראל. החברה נוסדה בשנת 1967, ומשרדיה ממוקמים בקליפורניה.

אפלייד מטיריאלס פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון (הפיסקלי) של 2012, והכתה את תחזיות חודש ינואר, הודות לפעילות חזקה בסגמנט קבוצת הסיליקון (SSG). החברה דיווחה על רווח נקי רבעוני של 2.19 מיליארד דולר, לעומת תחזיות של 1.96 מיליארד דולר. הרווח הנקי למניה הסתכם ב-0.18 דולר למניה.

ניכר כאמור שיפור בתוצאות סגמנט קבוצת הסיליקון, שעלה בכ-26%, בעוד אנו צפינו עלייה בשיעור של 13%. שולי הרווח הגולמי תאמו את ציפיותינו, אולם הוצאות התפעול שהסתכמו בכ-546 מיליון דולר, היו נמוכות מהתחזית בשל עלויות תפעול חד-פעמיות.

נציין כי ההכנסות מפעילות בתחומי הצגים השטוחים (FPD) ופתרונות האנרגיה והסביבה (EES), נמוכות יחסית. הדבר נובע מפעילות מחזורית, ולכן תחומים אלה צפויים להציג שיפור במהלך 2-4 הרבעונים הקרובים.

בנוסף, הערכות החברה בכל הקשור להכנסותיה העתידיות ברבעון השני, גבוהות מתחזיות הקונצנזוס בכל תחומי פעילותה. התחזית לרווח נקי עומדות על 0.20-0.28 דולר למניה - גבוה משמעותית מהערכות הקונצנזוס, שעומדות על 0.19 דולר למניה.

אנו ממשיכים להמליץ על אפלייד מטיריאלס "תשואת יתר", ומעלים את מחיר היעד שלנו מ-16 דולר ל-17 דולר. כמו כן, העלנו את תחזיותינו לרווח נקי למניה לשנת 2012 מ-1 דולר ל-1.12 דולר. עם זאת אנו מורידים את מכפיל הרווח מ-16 ל-15 - עדיין תואם למכפיל הסקטור. מחיר היעד גבוה בכ-35% ממחיר המניה הנוכחי.

*** מחלקת המחקר RBC, שותפו האסטרטגי של תמיר פישמן