NFL: קנס של 46 מיליון דולר על חריגה מתקרת השכר

הליגה טוענת שוושינגטון רד סקינס ודאלאס קאובויז ניצלו את עונת 2010 ששוחקה ללא תקרת שכר, כדי להפיל תשלומים עתידיים על אותה עונה

ערב פתיחת שוק הפרי-אייג'נסי (שחקנים חופשיים) הודיעה ה-NFL לקבוצות וושינגטון רד סקינס ודאלאס קאובויז כי הוחלט לקנוס אותן בסכום של 46 מיליון דולר בגין חריגה מתקרת השכר בשנת 2010. המעניין בסיפור הוא שבעונת 2010 כלל לא היתה תקרת שכר, אחרי שהליגה וארגון השחקנים נקלעו לסכסוך על ההסכם הקיבוצי, במסגרתו הוחלט להוציא לדרך את עונת המשחקים ללא תקרת שכר.

הטיעון של הליגה הוא שלמרות שעונת 2010 שוחקה ללא תקרת שכר, שתי הקבוצות ניצלו במכוון את המצב הזמני שנוצר כדי להשיג יתרון בעתיד, בכך שהפילו חלק גדול מהמשכורות העתידיות של השחקנים על אותה עונה. הרד סקינס נקנסו ב-36 מיליון דולר, בעוד שהקנס של הקאוביז בגין ההפרות נקבע על 10 מיליון דולר.

את הקנס ישלמו שתי הקבוצות באמצעות אמברגו שיופעל על תקרת השכר שלהן בשנתיים הבאות. כלומר: הרד סקינס יאלצו להפעיל קבוצה כששכר השחקנים יהיה נמוך בלפחות 36 מיליון דולר מהתקרה בשתי העונות הבאות, בעוד שהקאובויז יצטרכו לשלם 10 מיליון דולר פחות מהתקרה לשחקנים, מה שייאלץ את הקבוצה, ככל הנראה, לשחרר שחקנים ולוותר על החתמות של שחקנים יקרים אחרים בשתי העונות הבאות. תקרת השכר לעונה הקרובה נקבעה על 120.6 מיליון דולר.

בנוסף, ה-NFL קבעה כי הקנס של שתי הקבוצות יחולק בין קבוצות הליגה - כך שכל אחת מ-28 הקבוצות תקבל 1.6 מיליון דולר נוספים לתקרת השכר שנקבעה לעונה. שתי קבוצות שלא יקבלו אקסטרה לתקרת השכר הן ניו אורלינס סיינטס ואוקלנד ריידרס, שלפי "הניו יורק טיימס" עברו על חוקים אחרים של הליגה.

הרד סקינס והקאובויז הודיעו כי ישקלו לתבוע את הליגה, מאחר שבאופן רשמי לא היתה תקרת שכר בעונת 2010 ולכן לא חלה עליהן שום מגבלה מבחינת תשלום שכר לשחקנים.

כזכור, תקרת השכר ב-NFL היא קשיחה (Hard cap), מה שאומר שלקבוצות אסור בשום אופן לשלם לשחקנים יותר מהמותר על-פי התקרה.