סטיב ג'ובס עומד במרכז חקירה נגד אפל לתיאום מחירים

משרד המשפטים בארה"ב מאשים את אפל בכך שהיא הובילה מזימה לתיאום מחירים על מנת לפגוע באמזון ■ עפ"י התביעה, לסטיב ג'ובס היה חלק מרכזי במזימה

מייסד ומנכ"ל אפל המנוח, סטיב ג'ובס, נמצא במרכז החקירה שמנהל משרד המשפטים האמריקני נגד חברת אפל ו-5 חברות נוספות להפצת ספרים בגין חשד לתיאום מחירי הספרים הדיגיטליים (E-Books), זאת על מנת לפגוע באמזון ובקורא הספרים שלה הקינדל.

כפי שעולה מכתב התביעה שהוגש לבית משפט בניו-יורק, משרד המשפטים מתבסס על מכתב ששלח ג'ובס לאחד מהבכירים באחד מחברות ההפצה, ובו הוא הפציר בו להשתתף ב"קנוניה".

על-פי כתב התביעה, ג'ובס כתב: "בואו תחברו לאפל, ונראה אם נצליח למכור ספרים דיגיטלים במחירים של 12.99 דולר ו-14.99 דולר".

המטרה של אפל, על-פי כתב התביעה, היה לפגוע במודל העסקי של אמזון, שמכרה ספרים דיגיטלים במחיר של 9.99 דולר - מחיר שנחשב נמוך מדי עבור מפיצים רבים.

במכתב התביעה נאמר שג'ובס היה חלק מרכזי בתוכנית והוא עמד מאחורי התוכנית ותמך בה נלהבות, והוא היה מודע שמשעות הדבר הינה שהצרכנים יצטרכו לשלם מחיר - וכנראה שלא אכפת לו מכך. "הכל יתנהל לפי מודל של סוכנות, אתם תקבעו את המחיר שאתם רוצים, אנחנו (אפל - פ.מ) נקבל 30% מהמחיר. נכון, הצרכנים יצטרכו לשלם יותר כסף, אבל ממילא זה מה שאתם רוצים", צוטט ג'ובס בכתב התביעה כאומר לאחד מהבכירים.

חברת אפל פרסמה ביום חמישי את תגובתה לחקירה שמנהל משרד המשפטים נגד בנוגע לתיאום המחירים: "החשדות של משרד המשפטים נגד אפל בנוגע לתיאום מחירים הינן מופרכות לחלוטין. השקתה ה-IBookStore בשנת 2010 גרמה להגברת התחרות בתחום הספרים הדיגיטלים, והיא אפילו שברה את המונפול שהיה לאמזון בתחום. מאז השקת החנות שלנו הלקוחות נהנו מספרים סוחפים ואינטרקטיבים יותר".