AOL ונילסן יתמחרו פרסומות וידיאו לפי רייטינג טלוויזיוני

חברת המחקר נילסן תשיק השבוע שיתוף-פעולה ייחודיי עם חברת AOL, כדי לנסות להביא להגדלת היקף הפרסום במסגרת תכנים טלוויזיוניים באינטרנט

בשנים האחרונות יותר ויותר גולשים נוטים לצפות בסדרות ובתוכניות דרך האינטרנט - גם בישראל ובייחוד בארה"ב, שם פועלים שירותים כמו נטפליקס ו-hulu, שמאפשרים גישה נרחבת לתוכן טלוויזיוני. עובדה זו עדיין לא מבטיחה את הכסף הגדול שמתגלגל בטלוויזיה, והאתרים השונים מנסים למשוך את המפרסמים הגדולים אליהם.

כמעט שנה אחרי שהשיקה את מערכת מדידת רייטינג הווידיאו באינטרנט, חברת המחקר נילסן תשיק השבוע שיתוף-פעולה ייחודיי עם חברת AOL, כדי לנסות להביא להגדלת היקף הפרסום במסגרת תכנים טלוויזיוניים באינטרנט.

במסגרת שיתוף-הפעולה, נילסן תמדוד את התוכניות והסדרות המשודרות ב-AOL באמצעות מערכת המדידה הייעודית שלה ותנתח ותמיר את התוצאות, כך שיהיו ברות-השוואה לנתוני הרייטינג הנמדדים בטלוויזיה (Gross Rating Points).

בדרך זו, מקווים בנילסן וב-AOL, אפשר יהיה למשוך את המפרסמים ולהראות להם את הפופולריות שצוברת הצפייה הטלוויזיונית באינטרנט.

הרעיון הוא לבצע תמחור לפרסומות וידיאו אונליין לפי נקודות הרייטינג המוכרות מהטלוויזיה, ולא כפי שהן מתומחרות היום על בסיס מספר צפיות או חשיפות.

"המטרה העיקרית של כל חברות ואתרי הווידיאו היא להביא את המפרסמים מהטלוויזיה אל הרשת", מסביר ל-"Advertising Age" הישראלי רן הר נבו, שמשמש כסמנכ"ל בכיר לתחום הווידיאו ב-AOL, לאחר שמכר את הסטארט-אפ שהקים 5min לענקית האינטרנט ב-50-60 מיליון דולר. לדבריו, "ההבדלים בין ערוץ טלוויזיה כמו Bravo לאתר כמו AOL הולכים ומטשטשים".