מקאן העולמית משקיעה 4 מיליון דולר בחברת ההשקעות של שילוח

חברת ‏The Time‏ של אילן שילוח וניר טרלובסקי משקיעה בעשרות סטארט-אפים ישראלים בתחום הניו-מדיה ■ ההשקעה נעשתה לפי שווי של 30 מיליון דולר

‏ענקית הפרסום מקאן-אריקסון העולמית מרחיבה את השותפות האסטרטגית עם יו"ר מקאן-אריקסון ישראל, אילן שילוח. מקאן תשקיע 4 מיליון דולר בחברת ההשקעות ‏The Time‏ שהקימו שילוח וניר טרלובסקי. חברת ‏The Time‏ משקיעה בעשרות סטארט-אפים ישראלים בתחום הניו-מדיה.

‏ההשקעה מעניקה לחברת ההשקעות שווי של 30 מיליון דולר. סכום זה ישמש להשקעות המשך בחברות הפורטפוליו לאחר השקעות ה-Seed עם המדען הראשי. עם השלמת ההשקעה, יצטרף נציג מקאן לדירקטוריון החברה.

בעקבות ההשקעה תחזיק מקאן 15% מ-‏The Time‏, כששילוח ימשיך להיות בעל המניות העיקרי (30%), טרלובסקי עם 25%, מנהלים ממקאן ישראל, ‏The‏ ‏Time‏ וחברת מטומי השייכת אף היא לשילוח עם 17%, חברת יורוקום עם 9% ומשקיעים פיננסיים שונים מחזיקים בחברה 5% נוספים.

‏לדברי מנכ"ל ‏The Time‏, אורי וינהבר, "מדובר בהשקעה אסטרטגית עבור ‏The Time‏, שכן היא מצרפת לחברה שותף המכיר את עולם הניו-מדיה ושחושף אותה ואת חברות הפורטפוליו שלה לסוכנות הפרסום הגדולה בעולם, ומכאן ללקוחות ולגופי המדיה המובילים בעולם".

שילוח הוסיף כי "ההשקעה בחברת ‏The Time‏ על-ידי מקאן העולמית מבטאת את השותפות ארוכת-הטווח ביני לבין מקאן-אריקסון באמצעות קבוצת הפרסום המובילה בישראל, ועתה גם באמצעות פעילות ‏The Time‏".

‏לאחרונה נחשף ב"גלובס" כי שילוח, שמונה ב-1996 למנכ"ל מקאן-אריקסון ישראל (אז קשר בראל), מכר את מניותיו בחברת הפרסום (18%) למקאן העולמית, לפי שווי חברה שמוערך בכ-70 מיליון דולר. עם זאת, על-פי ההסכם בין שילוח לחברה, הוא צפוי להישאר במקאן לפחות עוד 5 שנים.

‏‏חברת ‏The Time‏ הוקמה ביולי 2009, ועד היום הושקעו בה 12 מיליון דולר. החברה השקיעה עד היום בכ-25 חברות, בעיקר השקעות ‏Seed‏ (שלב ראשוני) בסכומים של מאות אלפי דולרים לחברה. המטרה היא להשקיע לאורך מספר שנים בודדות וליהנות ממכירת חברות או חלוקת דיבידנדים מחברות רווחיות בהיקפים של עד 5 מיליון דולר בשנה.

‏בפורטפוליו של החברות נמצאות חברות כמו ‏UppSite‏, שפיתחה טכנולוגיה להמרה אוטומטית של בלוגים ואתרים לאפליקציות סלולריות; ‏SterGen‏, שפיתחה טכנולוגיה להמרת וידיאו מדו-ממד לתלת-ממד בזמן אמת; ‏ZRRO‏, שפיתחה שלט רחוק המספק חוויית מגע לתפעול הטלוויזיה ועוד. ‏‎‎‏