עובדי מטבחי do it הגישו בקשת פירוק: חייבים לנו 3.5 מיליון שקל

22 עובדי החברה מבקשים מביהמ"ש למנות את עו"ד ליזה חדש כמפרקת זמנית

22 עובדי חברת מטבחי דו-איט (דו-איט פרימיום) פנו היום (ג') לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה למנות את עו"ד ליזה חדש כמפרקת זמנית של החברה.

באמצעות עו"ד אביחי ורדי, טוענים העובדים כי החברה הגיעה למצב של חדלות פירעון, וכי היא חייבת להם מיליוני שקלים והמצב מחייב מינוי מפרק.

לפי הבקשה, חובות החברה לעובדים נאמדים ב-3.5 מיליון שקל וכוללים חובות בגין שכר וכן בגין אי-תשלום זכויות סוציאליות שונות.

"קיים חשש כי מעט הרכוש שבידי החברה יילקח ממנה בשל העיקולים אשר יוטלו עליה, וכך ייגרם לחברה נזק בלתי הפיך", טוענים העובדים בבקשה. לדבריהם, לחברה כמויות מלאי גדולים מאוד וקיים חשש כי הנושים השונים יפעלו למימוש נכסיה, כך שהנכסים הנותרים יחולקו בצורה בלתי שוויונית.

העובדים ביקשו מבית המשפט עוד כי ישים לב לכך שהחברה מעסיקה 100 עובדים ומפרנסת משפחות רבות. לדברי עו"ד ורדי, המייצג, כאמור, את העובדים, ההידרדרות במצבה הכלכלי של מטבחי דו-איט, וחובותיה לספקים וללקוחות, הביאה לכך שבאחרונה נעשו מספר ניסיונות פריצה של לקוחות וספקים זועמים שניסו להשיג בכוח מטבחים ומוצרי גלם שרכשו. בנוסף, פרצה קטטה בין נושים וספקים במפעל החברה בבית שמש. לאור המצב, מסר ורדי, בית המשפט התבקש למנות את המפרק גם כדי למנוע ניסיונות ביזה של נכסי החברה.

למטבחי דו-איט, המייצרת ומשווקת מטבחים, יש מספר סניפים ברחבי הארץ ושני מפעלים בבית-שמש. בעלי החברה ומנהליה הם שאול ואורי ששון.

ממטבחי דו-איט נמסר: "מטבחי דו-איט, הפועלת מזה 20 שנה בתחום, נקלעה לראשונה בתולדותיה בקשיים של תזרים מזומנים. אנו פועלים במלוא המרץ בשני מישורים עיקריים: הראשון, לספק עד לאחרון הרוכשים את הסחורה בצורה המהירה והטובה ביותר. והשני, לעמוד בתשלומי עובדי החברה וספקי החברה, שהולכים עמנו מזה שנים רבות. החברה בודקת מספר חלופות מיידיות על מנת להמשיך ולשמור על החברה כעסק חי ועל תדמיתה שהייתה עד כה ללא רבב". עוד מסרה החברה, כי "חשוב להדגיש שלחברה מעולם לא היו דרישות הוצאה לפועל או תביעות ספקים משום סוג. השילוב של מצוקת האשראי הבנקאי עם פעולת העובדים בפנייה לבית המשפט בבקשתם לפירוק, הכניסו את החברה לסחרור אשר אנו משערים שאפילו העובדים לא העריכו את תוצאותיו. שירות הלקוחות יהיה זמין לפניות לקוחות. אבל, סניפי הרשת נסגרו היום בהחלטה יזומה של החברה, כדאגה לביטחון העובדים".