רשות ני"ע הצטרפה לוועדה האזורית האירופאית בארגון הבינלאומי - IOSCO

הוועדה האזורית האירופאית ב-IOSCO אישרה פה אחד את בקשת יו"ר רשות ניירות ערך שמואל האוזר להצטרף אליה כחברה מן המניין ■ חברות זו תבוא במקום החברות בוועדה האזורית של אפריקה והמזרח התיכון (AMERC)

הוועדה האזורית האירופאית (ERC) בארגון רשויות ניירות הבינלאומי (IOSCO) אישרה את בקשתו של יו"ר רשות ניירות ערך, פרופ' שמואל האוזר, לצרף את רשות ניירות ערך הישראלית אל הוועדה כחברה מן המניין.

24 חברי הוועדה תמכו בבקשת הרשות פה אחד. צירופה של ישראל בוועדה האזורית האירופאית כפוף לאישור הוועד המנהל של ארגון IOSCO.

חברות זו תבוא במקום חברותה של ישראל בוועדה האזורית של אפריקה והמזרח התיכון (AMERC). על רקע המצב המדיני, הפוליטי והביטחוני במזרח התיכון, רשות ניירות ערך הישראלית מנועה מלהשתתף בדיוני ומפגשי הוועדה האזורית של אפריקה והמזרח התיכון, המתקיימים בחלקם במדינות שעמן אין לישראל קשרים דיפלומטיים.

האוזר אמר, כי "החלטה זו משקפת את ההכרה האירופאית ברגולציה הישראלית כאיכותית ומקצועית, וככזו העומדת בסטנדרטים הבינלאומיים הגבוהים ביותר. מדובר בצעד חשוב שמקרב אותנו לקראת הכרה הדדית באיכות הרגולציה בתחום דיני ניירות ערך בין ישראל ובין מדינות הגוש האירופאי".

עוד הוסיף האוזר, כי "החלטה זו מצטרפת לקביעותיהם של קרן המטבע הבינ"ל וה-OECD לפיהם איכות הפיקוח הישראלית היא בין הטובות בעולם, ורשות ני"ע האירופאית שהחליטה להכיר בתשקיף הישראלי".