"אפליקצית הווידיאו ooVoo תהפוך לחברה של מיליארד דולר"

כך טוען אתר "ביזנס אינסיידר" ■ אשתקד רכשה מיקרוסופט את סקייפ, שמציעה שירות דומה, תמורת 8.5 מיליארד דולר

האתר "ביזנס אינסיידר" מסמן היום את ooVoo האמריקנית-ישראלית, כחברה הבאה שתגיע לשווי המרשים של מיליארד דולר. ooVoo מאפשרת לבצע שיחות וידיאו במחשביים אישיים, מקינטוש, סמארטפונים וטאבלטים. החברה השיקה לאחרונה שירות חדש, שמאפשר לנהל שיחות וידיאו עם עד 12 אנשים ברשת החברתית פייסבוק.

האפליקציה של ooVoo לפייסבוק מציעה לנהל שיחות וידיאו ללא צורך בהתקנת תוכנה וללא יצירת שם משתמש. האופציה הזו מקלה מאוד על גולשים שרוצים לערוך שיחות, מבלי למלא טופס של פרטים אישיים. ooVoo מספקת כיום את השירות הזה בחינם, בעוד שבעבר החברה דרשה עליו תשלום, שנגבה ממי שבחר להתקים את התוכנה במחשב. במאמר מוסגר נציין שהסמנכ"ל בתחום ההיי-טק, שנעצר השבוע, חשוד בכך שעשה שימוש בתוכנה במסגרת שיחות צ'אט שניהל עם קטינים.

אפליקציית הפייסבוק של ooVoo מזכירה מאוד שירות אחר בשם האנגאאוט, ששייך לרשת החברתית גוגל פלוס. גם כאן, מדובר בניהול שיחות וידיאו עם מספר רב של משתתפים.

תמונה איכותית

בביזנס אינסיידר מציינים שאיכות התמונה של ooVoo מוצלחת מאוד, מכיוון שהשירות מבוסס על טכנולוגיית ענן ולא על חיבור ישיר בין המחשבים של המשתתפים בשיחה. כמו כן, האפליקציה בפייסבוק מאפשרת לנהל שיחת וידאו עם משתמשים שאינם חברים ב-ooVoo.

הפוטנציאל שביזנס אינסיידר מצביע עליו מעורר עניין, בעיקר אם מביאים בחשבון את העובדה שלפני רכשה מיקרוסופט את חברת סקייפ ב-8.5 מיליארד דולר. סקייפ עוסקת גם היא בפיתוח יישום למחשב ולסמארטפון, אשר מציע ניהול שיחות וידיאו בין משתמשים.

סקייפ מחייבת את המשתמשים להתקין את האפליקציה ולהירשם לתוכנה, הליך שחלק מהמשתמשים סבורים שהוא מסורבל ולא ידידותי. ככל הנראה, מיקרוסופט מתכננת להשתמש בסקייפ כשירות שיחות איכותי יותר למערכת ההפעלה הבאה שלה, חלונות 8, שמיועדת למחשבים אישיים, לטאבלטים ולסמארטפונים. ההערכה היא שענקית התוכנה תשתמש בסקייפ כדי להציע אלטרנטיבה לשירותי שיחות הווידיאו שאפל וגוגל מציעות במכשירים שלהן כבר כיום.

פיתוח ישראלי

במצבה של ooVoo היום, במציאות שבה היא מתמודדת לבד מול סקייפ ומיקרוסופט, גוגל ואפל, היא תתקשה מאוד להוות יריבה, אלא אם כן אחד מהשחקנים הגדולים ירכוש אותה ויטמיע אותו ברשת החברתית שלו או באחת ממערכות ההפעלה לסמארטפונים וטאבלטים. עומס שירותי השיחות הקוליות והווידיאו הקיימות בשוק, למשל, פרינג הישראלית, שלא מציע יותר מדי בידול או שוני מהותי, גורם לאנשים להעדיף את המוצר שמגיע בצורה אינטגרלית עם המחשב או הסמארטפון אותו רכשו.

מה שהקימו את חברת ooVoo הם פיליפ שוורץ, דני ילין, סמנכ"ל הכספים, ערן קריטי, סמנכ"ל פיתוח, ורירי אלפסי, מנהל הפעילות בישראל ובמזרח. מנכ"ל החברה הוא יובל בהרב.

ooVoo הינה חברה אמריקאית בבעלות פרטית, שמבוססת על פיתוח ישראלי. החברה, שהוקמה בשנת 2005, מדווחת על מיליוני שיחות וידיאו בחודש, שמתבצעות על-ידי משתמשים הרשומים ביותר מ 200 מדינות בעולם. על-פי נתוני IVC ישראל, החברה מעסיקה 100 עובדים.

ooVoo מציעה גם הקלטת שיחת הווידאו, שיחות טלפון, שיתוף שולחן העבודה, משלוח הודעות וידאו, מסרים מיידים, צ'אט ושיתוף קבצים.