האם מניית פייסבוק תעבור מהנאסד"ק לבורסת ניו-יורק?

ביום שישי בעת פתיחת המסחר במניות פייסבוק השביתה תקלה טכנית את פעילות מחשבי הנאסד"ק, תקלה שהשפיעה על פעולות קניה ומכירה לכ-30 מיליון מניות

הנהלת פייסבוק שוקלת להעביר את המסחר במניית החברה מהנאסד"ק לבורסה של ניו-יורק. כך מדווחים ב-CNBC על פי שני מקורות הקרובים לנושא. זאת, בעקבות התקלות הטכניות המביכות שקרו ביום המסחר הראשון במניה.

למרות שהמקורות מסרו כי בכירים ב-NYSE פנו לפייסבוק בהצעה לעבור אליהם, הרי שהתגובה הרשמית של בורסת ניו-יורק אומרת כי "לא נערכו דיונים בנושא" וכי "לדון בעניין כעת זה לא מקובל ומוקדם מדי".

ביום שישי בעת פתיחת המסחר במניות פייסבוק השביתה תקלה טכנית את פעילות מחשבי הנאסד"ק, תקלה שהשפיעה על פעולות קניה ומכירה לכ-30 מיליון מניות.

העיכוב במסחר במניית פייסבוק התרחש לאור "תכנון גרוע" של תוכנת המסחר בבורסת הנאסד"ק - כך אמר מנכ"ל חברת Nasdaq OMX Group, רוברט גרייפילד, המנהלת את המסחר בבורסה. נראה כי מערכות המסחר בבורסה לא הצליחו לעמוד בעומס הפקודות והעדכונים לאחר "ההנפקה הגדולה ביותר בהיסטוריה האנושית", הסביר גרייפילד, ששוחח עם עיתונאים בשיחת ועידה.

ביום המסחר הראשון סגרה המניה כמעט ללא שינוי אולם ביומיים שלאחר מכן צנחה בכ-20%.

פייסבוק והחתמים בהנפקה הראשונית לציבור נתבעו אתמול בבית משפט פדרלי בניו-יורק. בבקשה לתביעה ייצוגית מואשמת פייסבוק בהצגה שקרית בזמן הרוד-שואו שערכה לפני ההנפקה. התלונה מתייחסת בעיקר לדיווחים כי החתמים המובילים - מורגן סטנלי, גולדמן זאקס ו-JP מורגן - חתכו את תחזיות ההכנסות שלהם ביחס לפייסבוק במהלך הרוד-שואו - מה שלא נודע לרוב המשקיעים אלא לאחר ההנפקה.