הטיפ היומי: ענקית תוכנה עם פוטנציאל עלייה של 22%

מחלקת המחקר של RBC ממליצה על מניית אורקל ב"תשואת שוק" במחיר יעד של 33 דולר

חברת אורקל עוסקת בפיתוח, שיווק, הפצה ומתן פתרונות תוכנה לארגונים ברחבי העולם. החברה מתמחה בתוכנות לניהול מאגרי נתונים, כולל הטמעה ופיתוח יישומים, כלי ניהול ופיתוח ושרתים; זיכיונות שימוש בתוכנה; התקנה, הדרכה, אינטגרציה ושירותים לתוכנות וטכנולוגיות שונות, מאגרי נתונים ותוכנה ועוד. אורקל מעניקה שירות לחברות בתחומים כגון מסחר, תעשייה, פיננסים, תרופות ועוד, והיא אחראית על פיתוח שניים ממסדי הנתונים המובילים בעולם - אורקל ו-MySQL, וכן לשפת התכנות Java. החברה הוקמה בשנת 1977, ומשרדיה ממוקמים בקליפורניה.

אורקל צפויה לדווח על תוצאותיה לרבעון הפיסקלי הרביעי של 2012 (אשר מסתיים אצלה במאי) ב-21 ביוני. אנו צופים כי הכנסות החברה והרווח הנקי למניה יסתכמו ב-10.7 מיליארד דולר ו-0.79 דולר בהתאמה (לעומת הערכת הקונצנזוס ל-10.9 מיליארד דולר ו-0.78 דולר בהתאמה).

מבדיקה שביצענו עולה כי מכירות זיכיונות לתוכנות חדשות צפויות להיות גבוהות מההערכות, בעוד בהכנסות ממכירות מוצרי חומרה לא צפויות הפתעות, ואלה יישארו יציבות. ליתר דיוק, אנו צופים כי הכנסות החברה ממכירת זיכיונות תוכנה יהיו גבוהות מעט מאמצע טווח האנליסטים, שנע בין 3.6-4 מיליארד דולר (כלומר, גבוה במעט מ-3.8 מיליארד דולר).

עוד נציין, כי חיסכון בעלויות תפעול יכול לבוא לידי ביטוי באפסייד של 1-2 פני ברווח הנקי למניה, שכאמור לפי תחזיות הקונצנזוס צפוי לעמוד על 0.78 דולר.

אנו מעריכים אם כך, כי תוצאות הרבעון הראשון יהיו טובות יותר מהמצופה, אולם עדיין זהירים בכל הקשור לתחזיותינו לגביו. בין היתר, אנו סבורים כי הצמיחה במכירות החנויות הפועלות לפחות שנה אחת, תהיה חלשה יותר ברבעון זה.

כמו כן, נציין כי הרמות הנוכחיות שבהן המניה נסחרת הן אטרקטיביות (מכפיל 10.2 להערכותינו לרווח נקי למניה לשנת 2012 כולה) וקרובים לטווח הנמוך היסטורית.

אנו ממשיכים להמליץ על מניית אורקל "תשואת שוק" במחיר יעד של 33 דולר, הגבוה בכ-22% ממחיר המניה הנוכחי.

*** מחלקת המחקר RBC, שותפו האסטרטגי של תמיר פישמן