סוחרים בארה"ב: לא לחשוש ממפולת - צפו לראלי מיידי

מומחים שהגיעו לתוכנית "Fast Money" ברשת CNBC סיפקו אמש 3 סיבות שבגינן השוק צריך לעלות בטווח הקצר

חוששים מתחילתה של מפולת בעקבות הירידות החדות אמש (ה') בוול סטריט? למרות שמדדי המניות סגרו אמש את היום השני הכי גרוע השנה, עם ירידות של יותר מ-2%, סוחרים ומומחים בארה"ב טוענים כי אין סיבה לבהלה וכי בטווח הקצר צפוי ראלי בשוק. הדברים נאמרו בתוכנית "Fast Money" ברשת CNBC אמש לאחר פרסום הורדת דירוג הבנקים ע"י מודי'ס. (לסיפור המלא)

הסוחרים מבססים את טענתם על 3 סיבות עיקריות. ראשית, הם טוענים שדווקא הורדת הדירוג של מודי'ס מהווה זרז לעליות כיוון שהיא לא הייתה חריפה כפי שציפו בשוק. כהוכחה לכך, הם מציינים שמניית מורגן סטנלי עלתה אמש במסחר המאוחר, יחד עם שאר מניות בנקים שדירוגם הורד.

סיבה נוספת היא טכנית. גיא אדמי, המנהל את אתר stockMONSTER.com, טען כי הרמה אליה הגיע מדד S&P 500 - רמת 1,325 נקודות - היא רמת תמיכה בהתבסס על כלי שנקרא "סרגל פיבונאצ'י". לפיכך הוא מעריך שהשוק יעלה בטווח הקצר.

סיבה נוספת היא ה"window dressing" הצפוי בשבוע הבא, כלומר סגירת חודש ורבעון באותו יום, מה שמביא מנהלי תיקים לסדר מחדש פוזיציות. קארן פינרמן מ- Metropolitan Capital אמרה בתוכנית כי "עד יום שישי הבא אנחנו נראה קניות של מניות בשל סידור התיקים ע"י מנהלי השקעות. צפו לראלי".