הרכישה המוצלחת בהיסטוריה: eBay מציינת עשור לרכישת פייפאל

שירות התשלומים המקוון מהווה כיום מקור ליותר משליש מכלל הכנסות eBay ■ בעשור האחרון הכניסה פייפאל ל-eBay סכום של 20 מיליארד דולר בסך הכול

היום לפני עשר שנים הודיעה eBay על העסקה שתתברר כאחת המוצלחות שבוצעו בעמק הסיליקון אי פעם. מדובר ברכישה של שירות התשלומים המקוון פייפאל, שמהווה כיום מקור ליותר משליש מכלל הכנסות eBay. מאז שנחתמה העסקה, שולמו יותר מחצי טריליון דולר באמצעות פייפאל, ומספר המשתמשים בשירות גדל מ-23 מיליון ל-110 מיליון.

בראיון לבלוג הטכנולוגיה VentureBeat, אומר אנוג' נאייאר, מנהל החטיבה הגלובלית של פייפאל, כי "ישנן מעט מאוד רכישות שהופכות בסופו של דבר לסיפור הצלחה, אבל הרכישה של פייאפל על-ידי eBay היא אולי הרכישה המוצלחת ביותר בהיסטוריה של עמק הסיליקון. פייפאל אחראית כיום ל-38% מהכנסות החברה".

המחיר ששילמה eBay תמורת פייפאל היה 1.5 מיליארד דולר, והיא בוצעה מבלי שמטבע אחד החליף ידיים. העסקה כולה בוצעה בהחלפת מניות, כשעל כל מניה של פייפאל, קיבלו בעלי המניות בחברה 0.39 מניה של eBay.

בעשור האחרון הכניסה פייפאל ל-eBay סכום של 20 מיליארד דולר בסך הכול, כאשר רק השנה צפויה החברה להכניס 7 מיליארד דולר בתשלומים מקוונים בסלולר בלבד, יותר מפי שלושה מהמחיר ששולם עבורה לפני עשר שנים.

תהליך ארגון מחדש שיזם לאחרונה מנכ"ל פייפאל, דייויד מרקוס, העביר את מוקד הפעילות של החברה לתשלומים מקוונים במכשירים ניידים. נאייאר אומר כי זהו שינוי נחוץ. "שוק התשלומים המקוונים הופך תחרותי מרגע לרגע, בכל יום צצה חברת 'ארנק דיגיטלי' חדשה. אנחנו בהחלט מנסים לעמוד בקצב ולהיות חדשניים ככל שניתן".