לשכת עורכי הדין חתמה על מכתב תמיכה בפרקליטות המדינה

זאת כתגובה לביקורת על הפרקליטות הנשמעת בימים האחרונים עקב זיכוי אולמרט ■ "דוחים בכל תוקף את הניסיונות חסרי האחריות להטלת דופי במוסד הפרקליטות"

יושבי-הראש של 5 המחוזות של לשכת עורכי הדין ויו"ר המועצה הארצית של הלשכה חתמו היום (א') על מכתב תמיכה בפרקליטות המדינה. "אנו רואים לנכון להדגיש את ההכרח לפעול לשימור מעמדה הייחודי של פרקליטות המדינה, כמבצר חיוני להגנה על שלטון החוק בישראל", נכתב במכתב התמיכה.

המכתב נשלח כתגובה לביקורת על הפרקליטות הנשמעת בימים האחרונים, בעקבות זיכויו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, ברוב הסעיפים בהם הואשם.

"חלק אינטגרלי"

במכתב, תחת הכותרת "תמיכת מחוזות הלשכה בציבור הפרקליטים בפרקליטות המדינה", נכתב: "ראשי ועדי המחוזות של לשכת עורכי הדין בישראל ויו"ר המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין בישראל מבקשים בזאת להביע את אמונם המלא בפרקליטות המדינה ובציבור הפרקליטים המשרתים בה. אנו רואים לנכון להדגיש את ההכרח לפעול לשימור מעמדה הייחודי של פרקליטות המדינה, כמבצר חיוני להגנה על שלטון החוק בישראל.

"חברינו עורכי הדין המשרתים בפרקליטות הינם חלק אינטגרלי של כלל ציבור עורכי הדין וכן של לשכת עורכי הדין ומוסדותיה. אנו סומכים ידינו על מקצועיותם, יושרתם ומחויבותם לשמירה על שלטון החוק בחברה הישראלית.

"אנו דוחים בכל תוקף את הניסיונות חסרי האחריות מצד גורמים שונים להטלת דופי ורפש במוסד פרקליטות המדינה ובציבור הפרקליטים, ואנו קוראים לציבור הרחב להימנע מלתת ידו להשתלחויות אלה".

על המכתב חתמו יו"ר המועצה הארצית, עו"ד צבי פירון; יו"ר מחוז חיפה, עו"ד יוסי חכם; יו"ר מחוז ירושלים, עו"ד אשר אקסלברד; יו"ר מחוז דרום, עו"ד דני אליגון; יו"ר מחוז צפון, עו"ד חאלד חוסני זועבי, ויו"ר מחוז תל-אביב והמרכז, עו"ד אפרים נוה.

"תמיכה בלתי מסויגת"

לאחר החתימה אמר יו"ר מחוז תל-אביב והמרכז, עו"ד אפרים נוה: "5 המחוזות של לשכת עורכי הדין פועלים יחד בשיתוף-פעולה ומביעים היום תמיכה ברורה ובלתי מסויגת בעמיתנו העובדים בפרקליטות המדינה.

"הפרקליטות מורכבת משורה של עורכי דין מנוסים, אחראיים, יסודיים ורציניים. הטלת דופי בהתנהלות הפרקליטות בגלל תוצאה של משפט זה או אחר אינה לגיטימית. למען שלטון החוק במדינת ישראל, עלינו להמשיך ולשמור על מעמדה של הפרקליטות ולהפסיק את ההשתלחות הכללית בפעולה. עורכי הדין תומכים בכם, ונמשיך לתמוך".